Årssammanfattning för 2015

Gjorde du något 2015 som du aldrig gjort förut? Besökte USAs östkust (Massachusetts, Connecticut och Vermont). Gick på releaseparty för en väns bokdebut. Gick på tre bröllop på samma sommar.

 

 
 

Genomdrev du någon stor förändring? Kombinerade heltidsstudier med föräldraskap. Inte alltid lyckat.

 

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Ja, flera stycken.

 

Vilket datum från år 2015 kommer du alltid att minnas? 5.e juni, dagen då jag träffade Becky Higgins (grundaren av Project Life) när hon hade kurs i Göteborg. 29:e augusti, min lillebrors bröllop.

 

 Jag och Becky

 

Dog någon som stod dig nära? Nej, tack och lov.

 

Vilka länder besökte du? Var i USA. Inläggen finns här.

 

Bästa köpet? Nya skrivaren (Canon Pixma MG7751).

 

Gjorde någonting dig riktigt glad? Fick tag på fantastiskt bra biljetter till Harry Potter and the cursed child i London i augusti nästa år.

 

Saknar du något under år 2015 som du vill ha år 2016? Motivation till fysisk aktivitet.

 

Favoritprogram på TV? Downton Abbey.

 

Bästa boken du läste i år? Utvandrarna av Wilhelm Moberg.

 

Största musikaliska upptäckten? Honey I'm good med Andy Grammer.

 

Vad var din största framgång på jobbet 2015? Om vi tolkar att universitetsstudier är mitt jobb så är jag väldigt nöjd med att jag klarade alla 30hp i våras trots att jag var hemma med sjuk dotter på halvtid.

 

Största framgång på det privata planet? Middagsvilan är inte längre obligatorisk för barnet vilket kan resultera i betydligt kortare nattningar. George slutade jobba kväll och helg så helt plötsligt kunde vi börja umgås igen efter nästan fyra år.

 

Största misstaget? Tro att Freja skulle somna under flygresan till USA. Vi var föräldrarna med barnet som gnällgrät sig igenom gränskontrollen.

 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Gladare.

 

 

 

Vad spenderade du mest pengar på? Antagligen hyran. *Dubbelkollar den ekonomiska översikten i Excel* Japp, hyran har förstaplats bland utgifterna.

 

Något du önskade dig och fick? En fotokurs nästa vår.

 

Något du önskade dig och inte fick? Snö på julafton.

 

Vad gjorde du på din födelsedag 2015? Hade obligatorisk redovisning i skolan. George slutade tidigare från jobbet så vi slöt upp och hämtade Freja tillsammans från förskolan och hade sedan mamma OCH pappa + fru på kvällsfika.

 

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Mindre huvudvärk/migrän. Jobbar på att få det under kontroll.

 

Vad fick dig att må bra? Ett långt friskt sommarlov. Var hemma med Freja i nio veckor, hon var inte sjuk en enda gång.

 

 Påbörjade renovering av lekstugan

 

Vem saknade du? Min mormor. Alltid min mormor. 11 år sedan hon dog.

 

De bästa nya människorna du träffade? Mina fantastiska klasskamrater Jenny, Hanna, Hilma och Frida. Vi läste en och en halv termin tillsammans innan vi var tvugna att splittras på grund av olika studiegångar. Det hindrar oss inte från att fortsätta träffas om än lite mer sporadiskt.

 

Mest stolt över? George som skaffade nytt jobb. Mina studier. Frejas utveckling. Hamnade på Becky Higgins insagram två gånger. Och det faktum att jag i måndags blev en del av designteamet hos The Nerd Nest.

 

 

 

Högsta önskan just nu? Att förskolebacillerna inte förintar oss den här vintern. 2015 var inte hälsans år precis.

 

Vad tänker du göra annorlunda nästa år? Kan tänka mig att det blir mer vegetarisk kost då jag fick Lisa Bjärbo och Sara Asks kokbok Ännu mera vego i julklapp.

Kommentarer:

1 Jess:

Men åh, hur kunde jag inte ta med the cursed child på min lista?! Och du, skulle du hitta den där motivationen till fysisk aktivitet kan du väl dela med dig? Köpte precis ett gymkort inkl gruppträning, men undrar ju lite om det bara är pengar i sjön eller om jag faktiskt kommer använda det..

Svar: Ibland fungerar ju snålhetsprincipen, har en betalat så pallrar en sig dit. Men det finns ju onekligen hundra ursäkter för undvikandet av det där gymmet också. Vi kanske kan ta en promenad ihop nån gång?
Anna WK

2 Catharina:

Nä, men åååh vilken trevlig liten lista. Jag snor den rakt av och hoppas att du inte misstycker. Önskar dig och din fina familj ett riktigt gott nytt år. Vi får boka in en författarträff snart tycker jag. Ni kanske vill komma hem till mig här i störtsköna Bagis? Kram

Svar: Jag har kopierat den rakt av (ja inte svaren naturligtvis) så kör på! Och ja, absolut! Gångavstånd ju!
Anna WK

Kommentera här: