Grumpy cat som gosedjur

Tisdag 30:e juni

En ordentlig shoppingdag. Jag hade lokaliserat Hobby Lobby, JoAnn och Michael's och gav mig ut på vägarna helt själv. På med radion, solen sken och jag satt och log för mig själv till ljudet av countrykaneler (vem kan inte le åt titeln She thinks my tractor's sexy), Disneykanalen, R n' B, opera osv.

Hobby Lobby here I come

Hobby Lobby har jag aldrig varit på tidigare av någon mycket märklig anledning. De hade till exempel tre långa gångar med enbart höstdekorationer, 90% på juldekorationer (det kan hända att jag köpte tre stycken ugglor att hänga i granen) men jag var där för deras scrapbookingutbud. Och det var bra.

Tre gångar = sex stycken långa hyllor med enbart oreanga dekorationer

Vidare mot JoAnn. Där har jag heller aldrig varit men där blev jag inte speciellt imponerad heller (absolut inget PL-utbud).

Tredje stoppet blev Michael's och även om deras PL-utbud var snålt så hittade jag som vanligt en hel del annat (kan hända att jag gick bananas bland alfabetklistermärkena och washitejpen).

PL-utbudet är betydligt bättre i Göteborg av alla ställen

Så efter flera timmar ostörd scrapbooking-shopping kom jag tillbaka till de andra. Det var dags för Jenny att bege sig tillbaka till västkusten så hon fick med sig ett fotoalbum till min värdfamilj, vi kramades och så var hon på väg söder ut mot Boston.

Vi bytte umgänget mot Georges pappa och farmor (Jerry och Betty) som kommit till stan samma eftermiddag (även de flög hit från västkusten för att träffa oss). Vi tog oss till bokaffären Barnes & Noble och som vanligt hade jag kunnat spendera resten av kvällen där. Riktigt så länge blev det inte men vi kom därifrån med en hel hög med barnböcker till Freja.

Freja ville inte lämna tågbanan så jag tror jag tittade på alla barnböcker inom radien av den här hörnan

Som alltid har de roliga versioner av Monopol

Grumpy cat och Julia Child's kokbok

Jerry och Betty avvek och jag och lilla familjen tog det otroloigt mogna beslutet att äta middag på IHOP (dvs pannkakor) och fortsatte sedan mot köpcentrat för ytterligare shopping innan vi också fick se oss besegrade av trötthet.

Mogen middagsmat

Betala för att gå till stranden

Måndag 29:e juni

Jenny (Georges high schoolkompis som flög från västkusten till östkusten bara för att träffa oss i några dagar) hade hittat en strand hon gärna ville besöka. Så efter ett par timmar på Target där vi egentligen bara skulle köpa dricka till bilfärden men som utvecklades till ett något längre stopp var vi på väg mot Crane beach.

Ska man till stranden kan det vara kul med strandleksaker

Och vilken strand. Visserligen ovant för min del att behöva betala för att få komma in på området men det här var en ganska grå varddag så det var inte speciellt mycket folk där vilket passade oss utmärkt. Vi byggde sandslott, jagade bort måsar från vår picknick, begravde fötterna i sanden, kände på det kalla havet, snurrade runt med Freja tills vi blev alldeles yra, vattnade sandhögar och lyckades med Jennys hjälp att få oss alla tre på samma foto.

Picknickbord, duschar, toaletter och kiosk

Lååång strand. Lika långt åt andra hållet.

Jenny jobbade på sitt (i bakgrunden) och Freja med sitt

Den yngsta av oss var inte nöjd med att behöva lämna stranden

Road trip tillbaka till Nashua där det blev middag på Bahama breeze (också Jennys förslag) vilket var ett mycket bra val.

Och eftersom lunchen kanske inte gått i talriksmodellens tecken precis kompenserade Freja det hela med att enbart äta broccoli till middag.

Broccolibarnet och Georges alkoholfria drink

Sen var vi alla helt slut, sa god natt till Jenny och så somnade vi skavfötters i familjesängen för att inte bråka om axelutrymme.

Månen bjöd på en snyggare entré än vad mobilen kunde fånga

Lyckan att hitta färska bär

Söndag 28:e juni

George och Jenny tog sig till Boston för att boka en tatueringstid till George (och det var ett sånt där ställe när du måste boka fysiskt på plats). Freja och jag åkte en snabbis till Michael's för att kika på utbudet och handlade sedan riktig föda på ett ställe Jenny tipsat om (jag hade aldrig hittat det annars då de flesta namn är okända för mig på östkusten). Hur som helst kändes det väldigt bra att hitta bröd med fibrer, grönsaker och till och med ekologiska bär till skillnad från utbudet på de vanliga ställena. Bajsar amerikaner någonsin??

Freja sov sedan middag jäääättelänge och sen åkte hon och jag en sväng till Target för att köpa blöjor och nappar till henne.

På väg mot Target

Johanna och Brady har tre inomhuskatter, Puck, Oberon och Greta. Puck är av den sorten att ställer du ett vattenglas på köksbänken så puttar han ner det. Och flingpaket. Tack. Nu visste jag det. Freja passade på att rolla bort lite katthår från en stol.

Sen åt hon en skål med blåbär

När George och Jenny äntligen kom tillbaka igen åkte vi och åt middag på Cheesecake Factory. Som alltid var portionerna gigantiska.

Knäpp unge och ungefär lika knäpp pappa

Och så försvann den söndagen. En lugn och ganska tyst dag jämfört med hur resan varit hittills.