Grumpy cat som gosedjur

Tisdag 30:e juni
 
En ordentlig shoppingdag. Jag hade lokaliserat Hobby Lobby, JoAnn och Michael's och gav mig ut på vägarna helt själv. På med radion, solen sken och jag satt och log för mig själv till ljudet av countrykaneler (vem kan inte le åt titeln She thinks my tractor's sexy), Disneykanalen, R n' B, opera osv.
 
Hobby Lobby here I come
 
Hobby Lobby har jag aldrig varit på tidigare av någon mycket märklig anledning. De hade till exempel tre långa gångar med enbart höstdekorationer, 90% på juldekorationer (det kan hända att jag köpte tre stycken ugglor att hänga i granen) men jag var där för deras scrapbookingutbud. Och det var bra.
 
Tre gångar = sex stycken långa hyllor med enbart oreanga dekorationer
 
Vidare mot JoAnn. Där har jag heller aldrig varit men där blev jag inte speciellt imponerad heller (absolut inget PL-utbud).
 
Tredje stoppet blev Michael's och även om deras PL-utbud var snålt så hittade jag som vanligt en hel del annat (kan hända att jag gick bananas bland alfabetklistermärkena och washitejpen).
 
PL-utbudet är betydligt bättre i Göteborg av alla ställen
 
Så efter flera timmar ostörd scrapbooking-shopping kom jag tillbaka till de andra. Det var dags för Jenny att bege sig tillbaka till västkusten så hon fick med sig ett fotoalbum till min värdfamilj, vi kramades och så var hon på väg söder ut mot Boston.
 
Vi bytte umgänget mot Georges pappa och farmor (Jerry och Betty) som kommit till stan samma eftermiddag (även de flög hit från västkusten för att träffa oss). Vi tog oss till bokaffären Barnes & Noble och som vanligt hade jag kunnat spendera resten av kvällen där. Riktigt så länge blev det inte men vi kom därifrån med en hel hög med barnböcker till Freja.
 
Freja ville inte lämna tågbanan så jag tror jag tittade på alla barnböcker inom radien av den här hörnan
 
 Som alltid har de roliga versioner av Monopol
 
 Grumpy cat och Julia Child's kokbok
 
Jerry och Betty avvek och jag och lilla familjen tog det otroloigt mogna beslutet att äta middag på IHOP (dvs pannkakor) och fortsatte sedan mot köpcentrat för ytterligare shopping innan vi också fick se oss besegrade av trötthet.
 
Mogen middagsmat

Kommentera här: