Glimtar av vecka 9 - 2017

Veckan då jag absolut inte kunde vara hemma ja då drog Freja till med sjukdom prick hela veckan. Nu är vi ju två vuxna människor i det här hushållet och min kära mamma kunde också ställa upp så jag var faktiskt på praktiken hela veckan. Fick så mycket beröm under min bedömning att jag blev lite generad.
 
 
När jag inte hade vansinnigt ont i huvudet passade jag på att göra en regnbåge tillsammans med Freja som blivit något av en expert när det kommer till att klippa konfettibitar av allt papper hon kommer över (hon frågar alltid först om hon får klippa så än så länge har vi inte haft några missöden).
 
 
Annars är det mycket vattenfärger. En och annan tecking med akrylfärger blir det också. Jag har inget emot konfetti och målarfärg så länge jag slipper leka låtsaslekar. Pyssel kommer alltid bli uppmuntrat i det här ushållet. Men låtsaslekar. Det kan vara det tråkigaste jag vet.
 
Annars är det Land before time som gäller. "Vill du vara Little foot? Han är long neck. Eller vill du vara Petrie? Han är flying." Dinosaurierna har invaderat vårt hem för att stanna. Det bästa är att dinosaurielekarna är på engelska! Det har inte lekts på engelska hemma hos oss på 1,5 år så det uppmuntras gladeligen!
 
Helgfeeling!
 
 

Kommentera här: