Glimtar av vecka 11 - 2017

Ha. Ha. Ha. En vecka klarade vi men sen var hostan så påtaglig att nätterna blev alldeles hajkontajkon och jag och Freja stannade hemma i ett par dagar igen. Det blev bananpannkakor till lunch och eftersom hon inte kunde vara med på samlingen på förskolan ordnade hon en för djuren istället. Någon form av ordning får det ju ändå vara trots bacillernas intrång.
 
Varken hon eller jag kom ur pyjamasen förrän efter lunch
 
Skrivbordet har verkligen förvandlats från min kreativa fristad till bara skolrelaterat. Tur att vi håller på med skrivande i två av tre klasser så att någon form av kreativitet flödar bland lektionsplaneringarna i alla fall.
 
Längtar efter fotoalbumen medan jag pillar med lektionsplaneringar
 
Annars var det en del födelsedagsfiranden. Min kusin fyllde för ett par veckor sedan men på grund av sjukdom firades det några veckor senare. Och så fyllde George år!
 
Födelsedagsfika med fyra sorters hembakt
 
Och så var vi på brunch hos goda vänner ute i skärgården och stannade halva dagen som vi alltid gör. Fast den här gången hade vi en deadline då George skulle på bio (kanske lika bra, annars hade vi kanske fortfarande varit kvar, vi har tydligen inte vett på att gå hem därifrån).
 
En brunch med vattenmelon är alltid en bra brunch

Kommentera här: