Glimtar av vecka 4 - 2017

Jo men med skolan är det rätt fint för tillfället, föreläsningar och seminarier avlöser varandra och mina kursare den här terminen går alla på gamla lärarprogrammet. Det är så ofantligt skönt att inte vara den udda för en gångs skull! Att vi alla av olika anledningar inte gått klart utbildningen än men nu tagit tag i den för att avsluta en gång för alla. Över hälften har barn så ingen tycker det är jobbigt att behöva ta hänsyn till den faktorn. Vi håller varandra om ryggen och hjälps åt - "kom igen nu gänget, vi klarar det här tillsammans".
 
Att jag är student och ofta börjar vid tio på förmiddagen är något min dotter uppskattar då hon inte är någon morgonmänniska.
 
 
Hela familjen åkte iväg för att veckohandla. När vi satt oss i bilen säger jag högt "Äsch nu fick jag inte med mobilen. Jaja det gör inget, jag lär ju inte behöva ringa någon den närmsta timmen ändå". Det behövde jag visserligen inte men när vi väl kom fram till Ica Maxi insåg jag att ja juuust det, mitt Ica-kort och mitt VISA-kort ligger ju i mobilfodralet. Och först tänkte vi att ja men om jag swishar George kan vi ju använda hans kort. Fast hur ska jag kunna swisha utan mobil? Klantskallar. Jag fick åka hem och hämta både mobil och kort medan de andra två strosade runt på Maxi. Till slut fick vi handlat och kom hem.
 
 
Spenderade i stort sett varje dag med spänningshuvudvärk.
 
Så dök både foton och stämplar upp genom brevinkastet på samma gång och det var inte min tur att natta hobbiten den kvällen. Materiell lycka!
 
 
Hade blivit rekommenderade serien Westworld som ju äääär så populär! Då kan man undra om personen som rekommenderade serien (dvs min bror) inte känner mig. Creepy serie! Jag fixar inte sånt där! Jag fattar att konceptet är spännande men alltså jag behövde ju titta på gulliga hundvalpar i en timme efter första avsnittet för att inte drömma mardrömmar.
 
Brorsan och svägerskan kom ner från Stockholm en snabbis för att gå på en lägenhetsvisning så vi passade på att äta vansinnigt god middag och efterrätt när de ändå var i krokarna.
 
 
Och så var vecka fyra över.

Kommentarer:

1 Catharina:

Blev också rekommenderad Westworld av en polare alldeles nyligen. Älskar den nu efter ett par avsnitt men visst är den creepy. Håller helt med men så är ju min smak när det gäller serier rätt makaber också. Älskar allt som är övernaturligt, underligt, konstigt. Ju fler vampyrer, zombies, rymdvarelser och andra tokiga ihopdiktade varelser desto bättre. Smaken är som bekant som baken och tur är väl det för det finns något för alla. Kram på dig och trevlig kväll<3

Kommentera här: