Glimtar av vecka 3 - 2017

Veckan började med att jag hör och häpna stod med på listan på den nya kursen (en pedagogikkurs) som började i måndags. Det brukar inte hända. Hela den här terminen är det pedagogik som gäller tillsammans med praktik, juridik, bedömning, konflikthantering och aktionsforskning. Och examensarbete men det ger vi oss inte på förrän i mars.
 
Jag fick även två paket, ett med skolböcker och ett med stämplar. Det ena var roligare än det andra om jag säger så. Röjde skrivbordet i hopp om att få klart mitt julalbum från förra året. Jodå, det går framåt, fem dagar till ska prydas med dekorationer och sen är det klart.
 
Woooaaa, städat skrivbord, redo för scrapbooking!
 
Jag var inte den enda som fick paket. Freja fick en avi och hon spatserade glatt iväg till kvartersbutiken för att hämta ut sitt paket. Eeh, ja, vi föjde med. I paketet kom fem stycken engelska barnböcker som skickats av goda vänner från USA! Verkligen välbehövligt då vi har färre engelska barnböcker än svenska. Lycklig kväll för oss alla.
 
"Jaaaa, böckeeer!!"
 
Är det lördag är det okej med sötsaker och efter ransonen med lördagsgodis fanns det nog ändå ett litet sug kvar efter två stycken donuts som vi delade på alla tre. Oooooch sen bakade jag en kladdkaka och tog med hem till goda vänner som bjöd på middag. Kravet att ens få komma in i lägenheten (trots att vi blivit bjudna) var att vi tog med oss Harry Potter-Cluedo så vi lydde snällt.
 
Crabbe & Goyle med en flyttnyckel i klassrummet för spådomskonst
 
Och som om det inte vore nog med nörderi för den här helgen så utnyttjade jag en 30-årspresent och släpade med George på Rogue One: A Star Wars story på söndag förmiddag. Det är jag som för Star Wars-andan framåt i den här familjen (fast George led ju knappast).
 
"Rebellions are bulit on hope"
 
Annars har jag mest haft världens knepigaste utslag över hela överkroppen i tre dagar (oklart om det varit tvättmedel- eller matrelaterat), bekantat mig med nya klasskamrater (precis som det är varje ny termin), Freja har börjat på gymnastik ute på Hönö (ö i Göteborgs skärgård), hejat på de som varit ute och gått "Women's march" i USA och rullat köttbullar till middag. Nästa vecka önskar jag mig solsken.

Kommentarer:

1 Jess:

Inser att jag måste bli bättre på mina veckosammanfattningar, dags att damma av kameran och faktiskt använda den ibland. I övrigt gillar jag nörderiet och blev nu akut sugen på donuts vilket säger en del med tanke på att jag klämde i mig både brownie och morotskaka på jobbet innan.

Svar: Använd, använd, använd! :D
Anna WK

Kommentera här: