Glimtar av vecka 2 - 2017

Veckan började med att förskolan var stängd så det blev till att att forma trolldegsfigurer som tog hundra år att torka. Sedan målade vi dem. Min kanelbulle ser ut som en bajskorv. Frejas kanelbulle ser ut som en smurfs bajskorv.
 
 
På onsdagen lämnade Freja på förskolan och fick ett meddelande från en klasskompis som undrade om jag skulle komma till skolan den dagen. Eeeh ja, jag skulle ha en stor presentation angående barns kodväxling. Hade planerat det hela med marginaler för att vara säker på att jag inte skulle bli sen. Hon ba: "Vi började för 25 minuter sedan". I min värld började vi klockan 10:00. I alla andras värld började vi 09:00. Det regnade Niagarafall av slask. Jag var blöt in på trosorna när jag kom fram och hade dessutom glömt mina vantar på hållplatsen. Men jag fick gjort min presentation. Och vantarna låg kvar sex timmar senare.
 
 
Var på en playdate hemma hos en förskolekompis till Freja. "Det var TUSEN roligt!" På vägen hem planerade Freja hur vi skulle kunna ordna med sängpatser, hon har nämligen planerat att flytta hem till den här kompisen sedan i somras då han ju bor lite närmre förskolan. Det är ju bra. Då slipper man gå så långt. Att vi har 600 meter till förskolan är tydligen ett hinder. Kompisen har 150 meter och det kan man ju förstå vore att föredra.
 
 
Till fredagsmys blev det "jag vet inte vad vi ska äta, vi kan ta kylskåpsrens" och Finding Dory. För att vara en uppföljare gillar jag den skarpt. Ja, jag grät första gången jag såg den. Det här var andra gången och då kunde jag skärpa mig lite mer.
 
 
Och så var det en inlämningsuppgift angående samma kodväxlingsundersökning som skulle in. Fantastiskt vad jag kan prestera timmarna innan deadline. 23:26 skickades den in.
 
 
Nästa kurs börjar imorgon klockan 10:15. Det blir kul!

Kommentera här: