Glimtar av vecka 1 - 2017

Att summera en vecka är ju egentligen vad jag har hållit på med sedan 2014 i mina fotoalbum (Project Life-projekten som utmanat bloggen vad det gäller uppmärksamhet och vardagsdokumentation). Det där med balans och allt sånt där. Att hålla på att dokumentera sönder platformar som blogg, fysiska fotoalbum, appen Momento och på Instagram känns ju aningen överdrivet. De fyller dock olika funktioner.
 
Såatteeh utan några större krusiduller kan vi kika på några ögonblick från den gångna veckan.
 
Motivering till fotograferande under vinterhalvåret steg avsevärt i november förra året då jag fick ett nytt objektiv till kameran (ett fast 35mm f1,8). Det tycker jag vi utnyttjar den här vintern. Motiveringen alltså.
 
Även Göteborg fick sig lite snö. Med betoning på lite.
 
I två år har mina stövlar legat i källaren då en dragkedja gick sönder. Jag har saknat dem. Jag har tjatat om dem. George tröttnade, tog med dem till skomakaren som lagade dem för ynka 100kr och jag spatserar nu omkring mycket nöjd i mina "nya" stövlar.
 
Vi åkte en sväng till IKEA för att köpa ett par tavelramar. Kom hem med två nya soffkuddar istället.
 
Jag och Freja har även varit på Frejas första biobesök med våra vänner Lovisa och Adam. Tog oss igenom Bamse och häxans dotter med närmre 200 frågor från Frejas sida, Festis på tröjan och några popcorn i magen.
 
 De sista juldekorationerna åkte ut under helgen. Behöver nu stryka de vanliga köksgardinerna för det ekar en aning i köket.
 
 Freja fick spelet Lusen i julklapp och det spelas flitigt.
 
 Brorsan och svägerskan kom förbi på en blixtvisit från Stockholm och fick således spela ovannämnda spel.
 
Andra bra saker:
- Herregud har ni sett SKAM? Klart ni har, alla har sett den serien vid det här laget och jag förstår varför. Hetskollade på alla tre säsongerna på två dygn. True story. Alltså jag älskar karaktärerna och nej det går inte att bara välja en ♥ Vad tycker vi egentligen om William? Hur kan Noora alltid vara så snygg i håret? Finns det någon coolare människa än Sana?
 
- Jag har nu gått vidare med livet efter julmusiken som präglade december med myskänsla.
 
- Jag har så mycket att göra i skolan att jag inte ens orkar bli nervös längre. Jahaja stor presentation på onsdag säger du, ja då får jag väl sätta igång snart. En uppsatsinläning på fredag, ja vi får väl se hur många sidor jag kan krysta fram tills dess. En orginell analys av Hamlet, ja nä det vet jag inte om den kommer att bli men inlämnad är den i alla fall.
 
- Äntligen har jag tillräckligt med candy för att evolva Ponyta (Pokémon GO)
 

Kommentarer:

1 Jess:

Känns lite som att jag är ensam om att inte sett SKAM än, eh. Vet inte vad det är men blir så opepp när jag läser hur bra det ska vara överallt. Kanske får ge det en chans till helgen ändå.

Svar: Prova! Jag tänkte: hur intressant kan det vara att följa några gymnasieungdomars liv i Oslo? Det visade sig att det kunde vara vääääldigt intressant och engagerande.
Anna WK

Kommentera här: