Glimtar av vecka 8 - 2017

Måndag morgon var det min tur att drabbas av magsjuka. Den dagen var jag väldigt tacksam över att jag har ett stillsamt barn som gärna ser på Netflix och lever på mellanmål en hel dag. "Du får ta så många isglassar du vill". Jag låg däckad i sängen precis hela dagen (förutom när jag bytte film åt Freja). Nåväl, under karantändagarna här hemma roade vi oss med bland annat vattenfärg.
 
 
Sen var det dags för praktik och förskola igen och solen sken ordentligt men trots det var det svinkallt. Jag köpte en ny bäddmadrass (den gamla offrades förra helgen till magsjukegudarna) och så var det dags för en ny fredagsfilm: The land before time, klassikern från 1988. Den har vi nu sett fem gånger sedan i fredags.
 
Ser ni? Sol! (och iskallt)
 
 
Och eftersom vår återvinningscentral har stängt på helger (ska man behöva ta semester för att slänga en bäddmadrass eller?!) så åkte vi till Kungsbacka (där vi också har återvinningskort) och passade på att köpa nya vårskor till Freja. Hon har dem gärna på sig hela tiden (vilket går utmärkt då de inte haft utomhuspremiär än).
 
Madrassen ligger och plattar till sig
 
Vem vill inte ha glittriga skor?
 
Gårdagens slaskväder var inte helgens höjdpunkt direkt (lugn, jag hade parkerat när jag tog bilden)
 
Och nu förbereder vi oss inför en ny vecka med en mycket närvarande hosta, nervositet inför bedömning under praktiken och inte mindre än två födelsedagskalas nästa helg.

Kommentera här: