Glimtar av vecka 7 - 2017

Sportlovsvecka för många i landet. Inte för Göteborgs universitet. Medan Freja hängde på förskolan höll jag på med föreläsningar, seminarium, grupparbete och workshop angående både juridik och konflikthantering. På Alla hjärtans dag välkomnades jag med en ros utanför skolan. Sånt piggar ju upp.
 
 
Samma dag hade jag en dejt på Göteborgs konstmuseum med Jessica för att kika på utsällningen om Tove Jansson. Nog för att Tove gjort mycket annat men visst var det Muminfigurerna vi var ute efter.
 
 
På torsdagen efter att vi alla var hemma gjorde jag varm choklad med Nutella (oh yes) för att fira att Freja och jag åtminstone kunde sprotlova oss i tre dagar.
 
 
Hon är en fena på att rulla köttbullar nu för tiden.
 
 
Men sen. I sann vabruarianda så steg magsjukan in i vårt hem. Frejas första. Hon klarade sig i fyra år. Men sen. Icke. Efter ett par dygn med vätseersättning och vitt bröd smakar Proviva blåbär himmelskt gott.
 
 
En något försvagad kropp tar ytterligare en karantändag imorgon.

Kommentera här: