Glimtar av vecka 15 - 2017

Det är väldigt mycket klippa hemma hos oss för tillfället. Freja kom hem här om dagen med en utklippt påskhare från förskolan och sa att hon klippt ut den själv. Jag blev mäkta imponerad men misstänksam. Kunde det verkligen stämma? Jag testade att rita en egen hare. Hon klippte av armarna men övriga hare var utklippt på en minut. Nästa hare fick behålla armarna. Och nästa. Och nästa. Hela köket fylldes med påskharar.
 
 
Sen gick vi vidare till mönster. Jag ritade och hon klippt i rasande fart. Zixk-zack, vågor och 90 graders vinklar. Klipp klipp. Tänker att det är en bra färdighet att bemästra innan skolåldern. Nu har hon visserligen ett helt år kvar på förskolan men det går ju inte att lära sig allt på samma gång.
 
 
Cykla till exempel. Det var ju påskhelg vilket betyder skattjakt hemma hos oss. Jakten slutade nere i källaren där påskägget låg i cykelkorgen till EN NY CYKEL! (Köpt hos pulkuped.fi de har den bästa kundservicen jag varit med om!) Hon blev så glad! Sen tappade hon balansen en aning och gav då upp allt vad lära sig cykla heter. Projekt för sommaren. Och mer tålamod.
 
 
Påskmat tryckte vi även i oss hemma hos mina kusiner. Lillebror och svägerskan var nere från Stockholm och firade med oss. Louise var bäst av alla. Som alltid.
 

Kommentera här: