Glimtar av vecka 13 - 2017

Hade min allra sista VFU-dag någonsin. Bakade två sorters muffins och lovade att komma tillbaka och hälsa på igen. Började planeradet av examensarbetet med min skrivarpartner.
 
Fördelen med självstudier är ju att man kan lägga upp dagarna lite som man vill så en dag tog jag och Freja ledigt och gjorde bara mysiga grejer. Shoppade en rosa tyllkjol. Rullade köttbullar. Såg på en ny Nicke Nyfiken-film. Och lekte Land before time (dinosauriefebern hemma hos oss fortsätter).
 
 
Hon och jag var även på barnkalas hos en barndomskompis dotter. När jag var liten hade min kompis ett jättestort och fint Playmobilhus och det huset har hennes dotter numera fått ärva. Freja är lika intresserad varje gång vi hälsar på dem och jag är fortfarande avundsjuk såhär 25 år senare.
 
Den rosa tyllkjolen var på och det var premiär för hårspray i håret
 
Brorsan och svägerskan var i stan en snabbvisit för att få nycklarna till sin nya lägenhet så vi passade på att träffas en liten stund hemma hos min morfar för att äta pizza och titta på fotografier. Precis som alltid bleknade vi andra och Louise blev den enda godtagbara lekmänniskan.
 
Tur hon är snäll och gärna leker med min lille hobbit

Kommentera här: