Tekniska museet - vilken succé!

Jag ställde frågan om tips på aktiviteter i Stockholm och fick så många förslag att vi hade behövt stanna i minst en vecka till. Många var dock eniga om att ett besök på Tekniska museet nästan var obligatoriskt. Alright, jag, hobbiten, brorsan och svägerskan tog kollektivtrafiken ut till Djurgården för att kolla in gamla och nya uppfinnigar.
 
Oklart varför jag följde med, som fjärde hjulet fyllde jag ingen större funktion
 
Jajamen, jag kommer ihåg flera av de här förpackningarna
 
Ljusshow på golvet (tror det var nerver i hjärnan)
 
Hinderbana!
 
Dansdansdans
 
Vi provade att klättra, hoppa, balansera, dansa, gå på lina, måla med ögonen, flytta på kulor med tankekraft, fikade, kollade in utvecklingen av cyklar/spisar/barnvagnar, mätte handstyrkan, tittade på robotar och godkände ställets toaletter. Hade vi bott i Stockholm hade jag definitivt skaffat oss ett familjeårskort!
 
På väg tillbaka mot bussen var vi tvugna att prova polishelikoptern (Polismuseet ligger precis bredvid). Efter buss och tunnelbana och buss igen hamnade vi på Hemköp för att handla ingridienser till kvällens middag: hemgjord pizza.
 
Som sagt, aningen överflödig som förälder
 
 När morbror och systerdotter hittar Halloweenmasker på Hemköp
 
 Vi blev så mätta att vi inte orkade någon dessert
 
Johan fick gärna läsa igen men när det väl kom till kritan så var det nog bäst att jag låg bredvid när det var dags att somna. Slutade känna mig överflödig.

Kommentera här: