Överdos av transportmedel

Innan min plugghöst går helt crazy bananas passade jag på att ta med mig Freja till Stockholm i torsdags - sist hon och jag var där var sommaren 2013. Det var med andra ord väldigt länge sedan och väldigt på tiden. Min kära bror och svägerska bor som bekant en bit utanför huvudstaden men det är mest de som kommer till västkusten så nu var det verkligen vår tur för en minisemester.
 
Betydligt lättare att packa med en fyraåring än när hon var 10 månader (jag hade då fyra väskor, en stor barnvagn i två delar och en bebis på magen). I tre nätter skulle vi vara borta och under torsdagen åkte vi bil (typ 100 meter för att jag var tvungen att flytta på bilen), spårvagn, tåg, tunnelbana och buss.
 
En väska på axeln, en på ryggen och Freja hade sin mini-Kånken (och grodan såklart)
 
Tågresan gick strålande. Vi lyckades få bordsplats fast på varsin sida. Jag som gärna sitter i färdriktningen (åksjuk for life!) parkerade i mitt säte och Freja var lite mer flexibel och satt en stund i mitt knä, en stund i sitt säte, för att komma tillbaks till mig för att sitta på sitt säte igen. Tågresan tar tre timmar och det var noll problem med henne.
 
Lite iPad, lite mellanmål, lite prat, lite sång, lite kram
 
Väl framme köpte jag mig raskt en mössa pga - kallt! Älskade Sara mötte upp oss för en fika där även Louise och Johan dök upp för att lotsa oss hem till sig. Där blev det genast dags för kojbygge och mys på balkongen. Frejas favorit är Louise. Vi andra blir som bleka kopior. Fast Johan fick minsann läsa.
 
Det kaaaan hända att Johan somnade fem gånger i kojan...
 
 Balkongmys med filt
 
"Johan...vill du läsa för mig..?"
"Självklart!"
"Men...kan du läsa?"
 
 Den här trion alltså ♥
 
Han kunde läsa. Puh! Ivar träffar en tyrannosaurus och Aja baja, Alfons Åberg senare tog det en stund att somna där på soffan. Lite ovant är det allt att sova borta. Och skulle Louise verkligen vara där på morgonen?
 

Kommentarer:

1 Evanessè:

Kul med kojan, och roliga bilder överlag! :) Tur att han kunde läsa också :)

Kommentera här: