30 är mitt decenium

Jag har aldrig riktigt haft någon ålderskris. Jag minns att strax innan jag fyllde 24 så kändes det lite som att jag borde bli lite mer vuxen. Ha! Det gick snart över. Krisen alltså. I fredags fyllde jag 30 år och det är en ålder jag känner mig väldigt nöjd med.
 
För det första: det är inte alla som har förmånen att få fylla år. Jag är tacksam över varje födelsedag jag får fira och strävar verkligen inte efter att klamra mig fast vid någons speciell ålder. Just 2016 har väl inte varit något kanonår för egen del precis och jag hade ingen större lust med att fira i någon storskalig form. Lite lagom kändes bra. Med ätbara saker.
 
Helgen har således gått i de ätbara sakernas tecken. I fredags langade jag upp ett mindre buffébord för en fantastisk skara vänner, i lördags blev det hotellbuffésmörgåsbord med familjen och idag började vi dagen med dop i Fjärås och sedan 1-årskalas i Göteborg. Jag är inte speciellt hungrig för tillfället, tackar som frågar.
 
Fredagskväll
 
Hotellbuffé i eget rum
 
Pannacotta i Fjärås
 
Trots all mat var jag som en hök på fruktfatet ikväll
 
Känner mig väldigt fint firad och redo för att ta mig an ytterligare ett år runt solen.

Kommentarer:

1 Hanna:

Man kan aldrig, alltså verkligen aldrig, hamna fel med ätbara saker. Jag gillar hur du jobbar!

Svar: Jo, i Kenya hamnade jag fel och åkte på magsjuka :(
Anna WK

Kommentera här: