Exactly 10 years ago

Transfer in Frankfurt
 
Den 12:e juni 2006 satte jag mig på ett flygplan mot New York. Jag skulle gå på au pair-skola i några dagar innan jag fortsatte mot Seattle. Jag träffade tjejer (och ytterst få killar) från hela världen. En tjej hette Valentina och kom från Colombia. Hon kunde säga "Hello, my name is Valentina" på engelska. Bara. Hon levde med näsan i en ordbok. Idag bor hon i Chicago där hon har pluggat på college och jobbar numera. Hennes engelska har blivit betydligt bättre kan man säga. Träffade även Meg från Brasilien. Hon har nyss blivit mamma för första gången. Och så träffade jag två andra svenskar, Anna och Josefin. Anna jobbar numera som tolk och Josefin är gift och har tre barn.
 
Part of campus
 
 Our classroom. Valentina behind her dictionary.
 
Me and Meg
 
Tio år. Som 19-åring tyckte jag att jag var rätt stor, jag flyttade ju utomlands helt själv och skulle ta hand om någon annans barn i ett nytt land. Alla sa att det skulle bli ett orförglömligt år. De hade rätt.
 
Time square

Kommentera här: