Både tanken och skjortan är ju fin

Tre nystädade garderober. Den känslan. Bra start på året. Hej då sånt jag "tänkt använda de senaste två åren men inte riktigt hittat rätt tillfälle". Lägg av liksom, kommer ju aldrig ta på mig dem. Hej då.
 
Och hej hej stryktvätten, kul att du gjorde dig påmind. Finns det någon tråkigare hushållsyssla än att stryka? Jag här så himla dålig på det och skapar liksom nya skrynklor under strykningens gång. Och sen, när det är klart. Åh vad fin jag känner mig i en blus eller skjorta! Och sen hamnar den i tvättkorgen, tvättas och så ner i stryktvättshögen på botten av garderoben och ligger där i ytterligare 18 månader. Synd. Skjorta är snyggt.
 
Det där med nya målsättningar inför det nya året. "Använd mer skjortor" känns ju som en festlig punkt. Den bara innefattar "hahahaha glöm det, du måste stryka dem först". Inte så rimlig punkt.
 
Suck.
 
*Tar på mig en stickad tröja istället*

Kommentera här: