Jag förvandlas snart till Gollum

Februari är mer känt som vabruari bland småbarnsföräldrar. Inte för att jag kan vabba som student, jag är bara hemma och missar föreläsningar men just den här kursen är det extremt lite schemalagd undervisning.
 
Hur som helst. Förra onsdagen åkte Freja på en släng av feber under kvällen. På fredagen vaknade hon med väldigt många röda prickar. Jaha. Vattkoppor tänkte jag. Men efter en självdiagnos, en del googlande, lästa artiklar och några bilder (bildgoogla aldrig något) kom vi fram till att det istället var höstblåsor.
 
I söndags fick jag feber. Den höll i sig hela måndagen tillsammans med muskelvärk och halsont och jag var övertygad om att jag fått influensa då alla symptom stämde. Men nähä. I tisdags dök röda prickar upp. Ja men vad roligt att jag också fått höstblåsor (en sjukdom som är vanligast bland barn under 10 år). Jag är definitivt äldre än så. Visserligen får vuxna en mildare variant sägs det. Kan hända. Jag har inte vätskefyllda blåsor men ack så röda prickar som svider som elden i Mordor. Och kliar vid väl valda tillfällen. Mellan fingrarna! Känner ju för att göra en Gollum och tugga av fingrarna!

Istället glädjs jag åt att man nu äntligen kan växla mellan instagramkonton utan att behöva logga in och ut hundra gånger om dagen, ett problem i-länderna nu inte längre behöver sucka över.
 
Jag finns privat som annawk86 och offentlig scrapbookingprofil som theinkshow och är mycket nöjd med den nya funktionen.

Kommentera här: