Tur jag inte är sakletare

Pixiekalendern jag letade efter var ingen Pixiekalender. Det var en Bamsekalender. Listigt av den att förklä sig på det viset. Den hittades för övrigt i en garderob där den har legat i ett helt år.
 
 
Playmobilkalendern låg i källaren på det stället där jag hade letat tre gånger.
 
 
Jag hittade ingen av dem. Är tydligen sämst på att leta. Tur George är bättre så att Freja kunde börja öppna luckor.
 
Även George fick en kalender som jag tillverkade för...fem år sedan måste det ha varit. Av tändsticksaskar. I år får han chokladbitar. Chokladbitarna är inte fem år gamla.
 
 
Men på riktigt.
Pixie
Playmobil
Selmas saga (SVT)
Jul i stora skogen (kapitelbok)
Tändsticksaskar
 Ljus
 
 
Som sagt. Hinner ju inte göra något annat än att räkna ner. Och möjligtvis äta några clementiner.

Kommentera här: