Tuesday in London

2:e augusti tog vi ett par bussar tvärs över stan mot National history museum för att inse att när någon säger "Var där när de öppnar" så betyder det att man bör vara där när de öppnar för att undvika tusen meter kö (planen var att vara där vid öppning men vi snurrade runt för att ladda busskorten och blev försenade). Vi bestämde raskt att titta på dinosaurier en annan dag och promenerade istället bort mot Harrods för att besöka deras leksaksavdelning.
 
Vi tog plats högst upp och längst fram på dubbeldäckarna
 
Freja fick sig en glittrig tatuering och vid montern med Sylvanian families utbrast hon "Jag vill köpa alla de här mamma". Nu har hon en del av dem i sitt dockhus men en liten bebis gick vi med på. Harrods är ju Harrods.
 
Freya och Freja
 
Efter en sen lunch och några bussar tillbaka till hotellet tog vi siesta i ett par timmar för att vila ifrån den höga ljudvolymen. Regnet fortsatte i lagom takt och mitt hår antog en vågig form jag inte visste var möjlig.
 
 
Promenerade till Muji (japansk inredningsbutik) och till Primark där jag hittade ett par grejer till Freja innan hon och George blev överväldigade av alla intryck. Jag lotsade oss tillbaka till hotellet på tystare bakgator. Middagen intogs med hämtmat i sängen.
 
Kvällens nöje var att få leka med vatten i handfatet i badrummet

Kommentarer:

1 Miss Baby Peaches:

London är ju så himla härligt!

Kommentera här: