Thursday in London - Hunting dinosaurs

4:e augusti köpte vi med oss frukost på vägen och gjorde ett nytt försök till ett besök på National history museum. Kortare kö den här dagen. Vi hade fått låna en bärsele (Tula toddler) av goda vänner och den var guld värd! Både George och Freja älskade den.
 
 
Det första som slog mig var faktiskt hur fantastisk själva byggnaden var. Å andra sidan kryllar ju London av gammal arkitektur så jag borde ju inte varit förvånad. Vi kikade på dinasaurieskelett, en rörlig T-rex, bebisdinosaurier och några andra däggdjur innan vi blev alldeles för varma och lämnade byggnaden.
 
Entréhallen med ett skelett från en långhals
 
T-rex som rörde på sig
 
Ganska morbid upplevelse egentligen att titta på uppstoppade djur
 
Vägg i vägg ligger Science museum och där tog vi en snabbrunda medan vi konstaterade att det nog passade för aningen större barn som kan läsa själva på skyltar. Freja var föga imponerad.
 
Science museum
 
 Ut på gatan igen. Freja trivdes jättebra där på ryggen, hon uppskattade
att vara mer i min ansiktshöjd (hur kul kan det vara att se folks skrev vart man vänder sig?)
 
Intog stans dyraste pannkakor till lunch (kändes som en återkommande trend i den här stan men mat behöver man ju äta så jag bara blundade och betalade) och tog oss mot Hamleys, en leksaksaffär på sex våningar. Crazy bananas inne i butiken med lite för mycket människor och lite för trångt mellan hyllorna men en hel del leksaker som barnen fick leka med.
 
På väg mot Hamleys
 
 Regent street
 
 Hamleys. Om jag räknat rätt var det sex våningar...eller?
 
Mer Sylvanian families
 
Det fanns mycket leksaker att prova och de anställda visade nyheter runt om i butiken
 
Resten av eftermiddagen och kvällen spenderade jag med migrän. Varken flera omgångar av tabletter, mat, koffein eller sömn hjälpte och jag ville hugga av mig huvudet. Middag i sängen för tredje dagen var given.
 
Tog fram iPaden för första gången under hela resan. Kändes lagom
då jag själv gick och lade mig vid 16 den eftermiddagen.

Kommentarer:

1 Märta:

Härliga bilder! Det ser verkligen ljuvligt ut. Jag skulle gärna också besöka National History Museum. Det var säkert en mycket trevlig upplevelse! :-)

Svar: Varmt men kul och framför allt en väldigt vacker byggnad.
Anna WK

Kommentera här: