Friday in London - Walk around town

5:e augusti tog vi en väldigt lugn morgon. Jag kände mig bakis från migränen förgående kväll och vi hade inte bråttom nångstans. Så småningom strosade vi iväg mot Paperchase, en butik med anteckningsböcker, gratulationskort, pennor och papperspåsar. Jag hade inte några höga förväntningar och det var tur för av de tre våningarna som fanns hittade jag endast ett fåtal artiklar av intresse nämligen affischer i vintagestuk. Det blev tre stycken. Jag hade önskat att det fanns rullar man kunde stoppa dem i för att kunna transportera hem dem men de var slut och jag hade ingen större lust att jaga runt efter någon på ett postkontor så det slutade med att jag bar dem som de var på planet hem. (Visar vid senare tillfälle).
 
Paperchase
 
Vi gick vidare och jag blev sugen på smoothie. Sagt och gjort, in på en smoothiebar där de anställda tyckte jag och Freja var sååååå lika. Jag svarade "tur, för vi är typ släkt". Oklart om de förstod ironin.
 
 
Vi fortsatte ner för gatan tills vi kom till Palace theatre där vi hämtade ut våra teaterbiljetter till föreställningen dagen där på. Kändes som en bra grej att slippa göra samma dag plus att vi hade endast en människa före oss i kön. Iiiih biljetterna ♥
 
Taggad inför morgondagen!
 
Promenaden fortsatte förbi den ena kända platsen efter den andra tills vi kom till National theatre för att möta Torin. Därifrån promenerade vi längs floden bort till Tower bridge och Tower of London med stopp för lunch och fotografering här och var.
 
Vy från Waterloo bridge
 
Här slutade jag vara intressant och Torin blev ny följeslagare för dagen
 
 Skönt att de kom bra överens då Freja skulle spendera hela lördagen tillsammans med Torin
 
En favoritbild från resan
 
Blandningen av urgamla byggnader tillsammans med toppmoderna är faschinerande
 
 Och alltså bärselen. Den var guld. Guld!
 
Sen var vi ordentligt trötta på att gå, letade upp en busshållplats och tog bussen tillbaka till hotellet.
 
I väntan på en försenad buss
 
Medan George och Freja tog igen sig från alla intryck tog jag en sväg till Primark alldeles själv och kom därifrån med en hög med kläder (mestadels till Freja). Åt vi ens någon middag den kvällen?

Kommentarer:

1 FrökenTV, bloggen om tv och film:

nice

Kommentera här: