Hon var inte någon Jesus

Kristi Himmelsfärd-helgen var vi som sagt i sommarstugan ett par dagar. Freja hade säkerligen flyttat dit bums om det fanns kommunalt vatten och avlopp inkopplat. Det är så härligt att se hur tillfreds och lycklig hon är av att bara vara utomhus, få upptäcka, fråga, känna, testa och uppmuntras när hon tror att hon inte kan något (typ gå ner för en pytteliten backe på tomten). Med tanke på att jag spenderade mina sommrar som barn här känns det fint att kunna ge Freja samma möjlighet (eller kanske till och med bättre med en piffad lekstuga).
 
 
Hon och jag promenerade ner till havet. Eller ja, Freja promenerade faktiskt rakt ut i havet med sina gympaskor. Plask plask, sa hon. Hoppsan, sa jag. Kastade sten, tittade på sjögräs och konstaterade att det var nog ganska kallt i vattnet trots att solen sken. Hon hade inga som helst ambitioner om att gå därifrån så jag fick locka med lite blomplockning och torra strumpor för att återvända till den andra.
 
 
Planen är att återvända hit många gånger under de närmsta månaderna.

Kommentera här: