Hur mycket snor kan en vuxen människa producera?

*Hoho, bloggen, lever du..?*
 
Förra veckan satt jag på aktuen med Freja där det konstaterades att hon förutom snor, hosta till hon kräks, ögoninflammation och över 39 graders feber i fem dagar även hade öroninflammation (tredje den här vintern) och halsfluss. Ett par dagar senare fick vi även provsvar som visade att influensa kunde sälla sig till samlingen.
 
Och jo tack, hej influensa. Den fick jag med och har varit helt utslagen sedan tisdag kväll. I torsdags ville jag dö. I lördags kunde jag andas genom båda näsborrarna under några timmar och livet återvände för en stund. Den lyckan försvannn illa kvickt och jag producerar fortfarande litervis med snor, har haft lock för öronen i sex dagar (lever i någon form av dimma) och hostan är tydligen här för att stanna. Har åtminstone inte feber längre.
 
Snyter mig igenom minst en låda Kleenex om dagen (skojar inte).
 
Freja däremot piggnade på sig i fredags och har tyckt att vi vuxna varit rätt tråkiga. Hon går på penicillin (också för tredje gången den här vintern) och hostar men annars är hon vid gott mod.
 
Hur George tagit sig igenom den här misären är en gåta. Han körde snabbvarianten med snabb feberfrossa och hostar han med men annars orkar han stå på båda benen, ta hand om barnet, hemmet och är frisk nog att jobba. Annars är det alltid han som drabbas värst. Tydligen var det min tur den här gången för så här dålig har jag inte varit sedan jag hade lunginflammation 2008.
 
/tyckersyndommigsjälv

Kommentarer:

1 Jess:

Fy, jag tycker också synd om dig och er. Hoppas verkligen du kryar på dig fort nu och sedan slipper allt vad influensa och andra sjukdomar heter! Kram på dig!

Svar: Jamen man kan ju hoppas att jag gjort mitt för i år nu och många år framöver. Med betoning på hoppas för det känns kanske inte jättetroligt...
Anna WK

Kommentera här: