Den tar bara hundra år att sy

Om man säger såhär, jag kommer inte att ha brist på saker att göra det här året. För det första drar skolan igång igen den 19:e januari. Bara där borde jag inse att efter det datumet är det inte mycket annat som bör ta plats (förutom föräldraskap, hushåll och sånt där krafs). Kan man tycka. Borde man tycka. Men nä, då tyckte jag tydligen att det var en bra idé att starta sjuhundra andra projekt också (som jag högst troligt inte kommer att slutföra). Här är några:
 
 
En grej (förutom plugget) som jag verkligen vill slutföra (trots att den knappt är påbörjad) är en quiet book till Freja. Tänkte ha den färdig tills vi ska till USA i sommar (och ge henne som underhållning på planet). En quiet book alltså. En tyst bok. Naturligtvis är det ett amerikanskt Pintrest-fenomen med oändliga möjligheter och svårighetsgrader. Man övar allt från finmotorik, siffror och bokstäver till färger, former och fantasi. Jag tänkte göra en variant där det går att lägga till/ta bort sidor inför framtiden.
 
Inte mina foton - hittade via Pinterset och en del av dem har inga fungerande källor
 
Jag har idéer till uppslag. Jag har köpt 24 olika färger av filttyg. Jag äger en symaskin. Ungefär så långt har jag kommit. En sådan bok tar en hel del tid att skapa så vi får väl se hur många/få sidor det blir i slutändan. Jag tänker dock att om jag skriver om det i det offentliga så kanske jag kan få till någonting i alla fall. Bara en pyttesida? Om ni frågar regelbundet? Deal? Deal.

Kommentarer:

1 småstadsfrun:

Säger heja heja och önskar dig all lycka till med böcker, studier, korgar, föräldraskap och allt det andra! ☆

2 Jess:

Har ju sett lite av det här med quiet books på pinterest tack vare dina pins och tycker det verkar vara en himla smart och kul grej :) Har noll koll på hur lång tid det faktiskt tar men tänker att om du har en del idéer till uppslag redan så kanske det funkar att göra en sida i veckan? Lär ju bli en del sidor fram till sommaren isf ;) Fast det kanske inte är ett rimligt tempo, vad vet jag :P

Svar: Tror det beror lite på hur noggrann man vill vara. Å ena sidan måste det inte vara ett mästerverk från min sida men å andra sidan vill jag ju inte att den ska vara ihoprafsad bara för sakens skull. Jag får väl provsy några sidor och se hur lång tid det tar för att få en uppfattning om det hela :)
Anna WK

Kommentera här: