Lindas möhippa

Under gymnasiet gick jag i parallellklass med Linda. Vi har alltså känt varandra i 13 år. Sista helgen i juli var det dags att överraska henne med en möhippa. Hennes två tärnor (Sanna och Bella) hade planerat en heldag med frukost, motorcykelåkning, vattenkrig på Avenyn, uppdrag på stan, spa, middag, lekar och utgång.
 
Jag slöt upp med gänget lagom till spa-dags ute på St. Jörgen Park där vi hade en avkopplande eftermiddag med sparitual. Scrub, varma och kalla bad, ångbad, bastu, peeling, ansiktsmask, poolhäng inne, poolhäng ute, vaggande sängar (Linda och jag höll oss till den sängen som var ur funktion då vi båda blir sjösjuka), tedrickande, äppelätande och fotbad.
 
Lånad bild från Bella. Introduktion inför spa-ritualen.
 
 Så skulle folk göra sig lite fina efteråt
 
Sen blev det middag upp i restaurangen Inez & Ernst på samma anläggning. Bra ställe! De hade full koll på matallergier och fixade specialkost till oss som inte kunde äta samma som övriga utan minsta problem. Mycket uppskattat!
 
Lånad bild från Bella. Ja, jag fjantar mig.
 
Sanna hade gjort i ordning ett test till oss med påståenden angående traditioner kring bröllop och vi skulle para ihop rätt påstående med rätt förklaring. Jag vann! *mallig och tävlingsinriktad javisst*
 
 
Linda fick även goda råd, självporträtt och gissa-minnet-lappar från oss övriga. Och så kom efterrätten och vi alla slickade tallrikarna.
 
 
Så var det dags för de flesta att bege sig ut på nattklubb och efter att jag släppt av ett par av dem körde jag hem med min migrän och babylena, scrubbade hud.

Kommentarer:

1 Jess:

Bra planerat att dyka upp lagom till spat ;) Tycker alltid det låter så mysigt med den här typen av möhippa, med spa och god mat. Uppdrag på stan låter dock lite skrämmande, men beror på vad det är förstås.

Svar: Hear hear, jag är helt på din sida <3
Anna WK

Kommentera här: