Bland öronproppar och pingviner

Torsdag 2:e juli
 
Vi hade planerat att åka till Bostons stora akvarium. Jerry och Betty ville åka till Maine för att äta hummer. Eh ja. Så de åkte till Maine och vi åkte till Massachusetts.
 
Fast vi tre började med lunch på Panera bread (jag tog samma goda sallad som förra veckan)
 
 Vi skulle köpa hörselskydd till Freja. Jag tänkte att ett byggvaruhus vore ett lämpligt ställe att leta på. Jodå de hade hörselkåpor men inte till barn. Till slut hittade vi barnöronproppar på Target. Jag var skeptisk.
 
Åter igen körde jag till tunnelbanestationen men den här gången parkerade vi och alla tre tog tunnelbanan in till centrala Boston. Jag trodde vi skulle få bråka om att stoppa i öronpropparna på Freja men hon frågade mest varför hon skulle ha dem och när vi förklarade att det var för att skydda öronen accepterade hon det utan ett pip.
 
Enligt kartan skulle vi hålla på och byta tunnelbana (från röd linje, till grön linje, till blå linje) men efter den gröna linjen bestämde vi oss för att gå de tre kvarter som var kvar istället för att böka runt med vagnen upp och ner för trappor och i trånga hissar. Som sagt, tre kvarter kunde vi nog promenera.
 
I biljettkön till akvariet
 
Inne på akvariet fick vi se pingvinerna bli matade, sjölejonen kikade upp under vattnet, tropiska fiskar (Nemo och hans vänner), en enormt stor sköldpadda, en dykare som matade minihajar och så var där en sjukt stor och äcklig ål (tänk er en sån där som Ursula har i Den lilla sjöjungfrun), jag var ju på gränsen till att börja gråta (ålar och ormar är som bekant väldigt lika).
 
 
Vi kände oss klara efter att ha tittat lite mer på pingvinerna och satte oss på en bänk utanför för att äta mellanmål. Medan vi var på väg mot tunnelbanestationen igen somnade Freja i vagnen. Vi hade ingen brådska tillbaka till Nashua så vi tog en promenad runt om i stan istället.
 
 
Hittade den äldsta kyrkogården i Boston (så en av de äldsta i landet) och sprang på Papyrus (jag hade beställt brevpapper från dem ett par dagar tidigare utan att veta att de hade en fysisk butik i stan och därför betalat dubbelt pris för expressleverans. Oh well). Så kom vi till stadsparken och The Frog pond där barn plaskade omkring och det fanns gratis solkrämsautomater runt om dammen. Fiffigt.
 
 
Efter lite mer mellanmål när Freja vaknat igen tog vi tunnelbanan tillbaka till bilen.
 
Freja roade sig med George nyinköpta LegoHulk på tunnelbanan
 
 Tillbaka på Alwife-station
 
Väl tillbaka i Nashua gjorde jag ett försök till att hitta vattenfärger på Michael's men lyckades inte hitta vad jag letade efter. Jerry och Betty kom förbi lägenheten en sväng (de hade äntligen fått äta hummer). Freja och Betty lekte med Frejas badleksaker från Frost i köket så båda var väldigt nöjda när kommit överens om att det var okej att Betty satt på en stol istället för på golvet.
 
 
Senare på kvällen när Freja gått och lagt sig provpackade vi våra väskor med sådant vi inte behövde de sista dagarna. Det var en del vi skulle få med oss hem. På ditresan hade vi packat i två resväskor (utöver handbagaget) men tagit med oss en tredje väska då vi visste att vi skulle handla en del. Några timmar senare var vi mycket nöjda med hur mycket plats vi fortfarande hade kvar i väskorna.
 
Sånt som skulle med hem

Kommentarer:

1 Jess:

Är sämst på att kommentera nuförtiden men det är så kul att få följa er resa! Fy för ålar, men måste erkänna att jag blir mer nervös av att läsa att ni besökte ett ställe vid namn the frog pond..

Svar: Alltså jag kommenterar inte om jag läser från mobilen (vilket jag oftast gör), men jag läser alla dina inlägg!Vi såg inte en enda groda (tror inte det finns några grodor där, det är liksom bara en stor cementgrop med 20 cm vatten i). Däremot såg vi en ekorre.
Anna WK

Kommentera här: