Den perfekta skattjakten

Rotade fram ett gammalt påskägg igår tillsammans med några fjädrar. Grävde lite i skafferiet imorse (russin, äpplefestis, en vitaminbjörn, en smoothie, en liten chokladbit och sånt där) och lade i ägget tillsammans med två nya bondgårsdjur från Frejas mormor (en killing och en kalv).

Sen slog det mig att jag skulle vilja väga upp det lagom fantasifulla ägget. Så jag ritade på några lappar, gömde dem runt i lägenheten med ägget på sista gömstället. Så fick hon första lappen. "En dusch". I badkaret låg en ny lapp med "en spis". I ugnen låg en lapp med "en stövel". I stöveln låg en lapp med "en soffa". I soffan låg en lapp med "en säng". Och i sängen låg "en boll". Eller ett påskägg. Beror lite på vad man har för referensramar.
 
 
Så himla nöjd med mig själv, att hon såg vad jag hade ritat och att hon fattade att hon skulle leta (med lite assistans av George - svårt att öppna ugnen själv). Perfekt aktivitet på påskaftonsmorgon för en 2,5-åring.
 
Fantastiska ritkunskaper - hon klarade varenda en helt själv
 
GLAD PÅSK!

Kommentarer:

1 Sus:

Å så fantastiskt! Glad påsk! :)

2 Jess:

Kul idé! Älskade skattjakter när jag var liten, måste helt klart föra vidare det om det någon gång blir aktuellt med barn för min del.

Kommentera här: