"Åååh, wow!"

Julaftons morgon och jag stuvar in paket, morfar, George och Freja i bilen, åker de fjantigt korta metrarna hem till mamma och lastar ur allt igen. På plats finns även käre lillebror och Louise (som vi hämtade på Landvetter i måndagskväll efter att de tillbringat fyra månader i Spanien), mina två kusiner med föräldrar samt min fadder Sören.
 
 
Bra, alla på plats, glögg, stor pakethög under den urtjusiga granen. George och jag fck i uppdrag av mamma att införskaffa årets granar där pengarna gick till Stadsmissionen. Ståtliga kungsgranar!
 
 
Freja blev alldeles till sig och väldigt sugen på att öppna några paket så hon stod och drog mig i armen tills hon fick öppna sitt första - "ett pappaply"! Hon är inte mycket för att riva upp paket utan vill gärna leka med det hon fått en stund så det passade bra att sprida ut hennes presenter. Nästa hit blev en teservis i plåt - alla fick dricka!
 
 
Vi andra intog ordentlig frukost med gröt, skinka, vörtbröd, prinskorv osv innan vi också intog ställningarna för att öppna paket. Inte lika svårt i år för alla att hålla tyst när det var dags för vers (vissa år har varit svårare än andra). Och nog för att julen är barnens högtid men jag tror vi alla blev väldigt nöjda och glada för innehållet i respektive paket. Frejas reaktion när hon öppnade sin docksulky var obetalbar. Ögonen lös och hon utbrast ett "åååh, wow!" och visste nästan inte vad hon skulle ta sig till. Varje gång vi är någonstans där det finns en docksulky har hon lagt beslag på den och kört runt så nu när hennes mormor ordnat en alldeles egen var lyckan total ♥
 
 
Att hon sedan absolut skulle ha på sig sina nya, för stora Converse på vägen hem istället för vinterstövlarna, ja det gjorde ju inte så mycket. Det bara haglade jättemycket på oss samtidigt som solen sken.
 
Nu har vi sovit middag alla tre (eller ja, de andra två sover fortfarande), snart blir det Kalle Anka och ikväll ska vi hem till mina kusiner. Samma människor hela dagen fast på olika ställen. Alldeles utmärkt. Och jag längtar till rostbiffen!

Kommentarer:

1 Hanna Karlsson:

Mysig dag!

Kommentera här: