Stockholm dag 2: Picknicken!

Freja sov som en klubbad säl men jag själv var nog lite nervös. Jag är som bekant med i en facebook-grupp för mammor i Sverige som fick barn i oktober 2012 och i ungefär ett halvår har vi pratat om att träffas. I lördags var det dags! Från Umeå i norr till Eslöv i söder kom det mammor och bebisar (och några pappor) till Stockholm.
 
Sara lotsade oss till rätt tunnelbana och sedan tog jag och Freja oss ut till Gärdet för att möta upp barnvagnsmaffian med ballonger på vagnarna. Vilken märklig känsla när en hel hög tjoade på oss vid tunnelbanestationen! "Heeeej Anna!" Och att se alla kända ansikten! Vi ses ju varje dag på nätet men att ses i verkligheten är verkligen annorlunda - på ett bra sätt.
 
 
Tanken var att vi skulle hålla till på Gärdet men vi vände snabbt igen då vi insåg att det inte fanns ett enda träd (hallåååå strålande solsken) och de med äldre syskon ville gärna ha närhet till en lekplats. Så vi traskade tillbaka mot Tessinparken och slog läger.
 
En tredjedel av gänget
 
Där satt vi sedan i flera timmar medan barnen stal majskrokar från varandra, jag fick pastasallad av de intill (jag ahde en svettig ostmacka med mig som ingen var speciellt imponerad av) och så var det det där med att hälsa på folk jag aldrig träffat men ändå tycker att jag känner. Lite det där: jag-försöker-vara-så-avslappnad-och-naturlig-men-vill-egentligen-uppföra-mig-som-en-fjortonåring-som-just-sett-sin-idol.
 
Instagrambild
 
Tiden gick alldeles för fort och helt plötsligt skulle Freja och jag med ett tåg till Uppsala (fast då hade de flesta gett sig av, men det var ändå svårt att slita mig).
Åh vad roligt det var att träffa alla mammor och oktoberbarn! Visserligen var vi "bara" 10% av alla i gruppen (i skrivande stund är det 397 stycken i gruppen och ca 40 stycken kunde komma) så några saknades såklart men jag fick verkligen mersmak och vill träffas igen!

Kommentera här: