Födelsedagsmiddagen

I lördags kom alltså min lillebror till Göteborg. Första gången han träffade Freja. Utdelning av fantastiska tröjor till både henne och mig! Jag hade min T-shirt på mig resten av kvällen. Freja hade Snobben-outfit (tack mormor) toppat med Irländska strumpor (tack Emma) då hon måste växa i sin body först.
 
Så blev det Georges laxrullar till förrätt, mammas jordnötssås ihop med ris och kyckling till varmrätt och så hade jag gett mig på saffranspannacotta med pepparkakssmulor till efterrätt. Blev mycket gott! Och juligt.
 
Nöjd bebis i morbors famn
 
Suddig efterrätt
 
Fick en köksstol (lillebror monterade ihop den så vi kunde använda den under kvällen) och diverse presentkort så det får bli en sväng till Nordstan inom en snar framtid för bebisgrejer och vinterskor.

Kommentarer:

1 Jess:

Saffranspannacotta med pepparkakssmulor låter fantastiskt gott. Och vilken snygg header du fått upp!

Svar: Det var Så Himla Lätt, då jag använder multisocker istället för gelatinblad och vaniljpulver istället för vaniljstång. Till 6 personer:
5 dl vispgrädde
1 tsk vaniljpulver
0,5 gram saffran
1 dl multisocker

Blanda i en kastrull, värm upp och häll sedan i fina glas/engångsmuggar eller liknande. Låt stå i kylen ca 3 timmar.
Smula på en pepparkaka på varje innan servering. Klart!

Och tack! Tyckte Freja kunde få vara med i headern då det mesta handlar om henne nu för tiden. Borde väl slänga in något annat än bilder på henne i tid och otid ibland ;)
Anna WK

2 Cissi - mamma till Emma och smurfen i magen:

Å vad gott det såg ut!

Svar: Och lätt som en plätt!
Anna WK

3 Jess:

Åh, tack för recept! Haha ja klart hon ska vara med där också! Och ja, liiite variation har ingen dött av vad jag vet ;) Även om hon är ett litet charmtroll som gärna får synas hela tiden :)

Kommentera här: