Det krävs en kvinna för att fixa trimmern

Idag har vi grejat i sommarstugan. Och med "vi" menar jag George och med "i sommarstugan" menar jag i trädgården som hör till sommarstugan. Morfar är ju inte purung längre så gräset stod och vajade i vinden. Fram med trimmern!

Och ja trimmern är ju en historia i sig. Där stod morfar, George och jag och fipplade alla tre med nylonsnören åt alla håll, den nyinköpta kassetten ville inte fastna och locket ramlade av. Till slut ryckte jag åt mig alltihop, fixade snörena, bankade i kassetten med våld, tryckte på locket och trasslade ut 75 meter förlängningssladd. Sen hade jag gjort mitt.

Så medan George skövlade gräs åkte morfar och jag och köpte pizza. Och besökte mormors minnessten.

Morfar lät mig inte rensa någon rabatt så resten av tiden läste jag Sagan om ringen och sov middag.

Hej hej mormor

Kommentera här: