Stuvbitar sökes

När jag har fått för mig något så hetstänker jag på det rätt mycket. Som senaste grejen - har fått för mig att jag ska sy ett himla lapptäcke till bebisen. Vad den idén kom ifrån vet jag inte men nu är det som det är och fram tills den dagen jag faktiskt har gjort det kommer jag att tänka på hur det skulle ha kunnat bli.

Symaskin har jag. Och tid lär jag också ha efter den här intensiva jobbveckan. Vad jag inte har är kunskap (men jag kan googla), tålamod (herregud, ligg rakt med en gång, helst utan nålar) och stuvbitar i vackra/skojiga mönster.

Frågan är alltså: Var hittar jag stuvbitar i vackra/skojiga mönster?

Typ nåt sånt här, fast inte med orange:

Bildlänk

Kommentarer:

1 myaraq:

second hand!



eller så köper man billigt tyg i små bitar :D



men pepp idé, jag stödjer dig. jag har nämligen noll och inget tålamod som du vet, men förra veckan sydde jag en duk.

2 Mamma:

Jag har en massa tyg du kan kolla på. Annars kan man ta gamla kläder och klippa isär. Vi kan också åka till Myrins.

3 TIDSTJUVEN:

Lapptäcken är verkligen himla fina! :)



sv: Ah, är det så att det bara var vissa som fick? Jag trodde att alla fick nu på en gång. Det där med att man måste gå tillbaka för att se om man fått svar fixas med en funktion som heter "Svar till mig" där man kan se om man fått svar. Den funktionen fungerar dock inte ännu, utan det står att den kommer "inom kort". Jag tror dessutom att svaren mailas till en om man har fyllt i sin mailadress när man kommenterar.

4 Jess:

Lapptäcken är fint, får hoppas du hittar dina stuvbitar. Hade gärna haft ett gäng jag med för möjliga syprojekt framöver.



Och ja, det var roliga frågor och kul att höra att du också gillar tacos. Som sagt, listan med likheter byggs på haha :)

5 Maria:

Anna testa Stoff och Stil vid Bäckebol, ett litet tips :) kram Maria

Svar: Tack för tipset Maria! Det blir garanterat ett sväng till Stoff och Stil inom en snar framtid. Kram
Anna WK

6 Nina:

Ha, det är nu du börjar gå på loppisar så klart!



Förresten var jag och E på student idag och jagade massor av flygande katter. Då tänkte vi på Göteborg och dig.

7 Ewa Landin:

Anna det finns jättemycket tyger på Stoff o Stil som ligger vid Elgiganten och IKEA på hisingen. Lycka till

Svar: Tack för tipset, blir garanterat en sväng till Stoff och Stil inom en snar framtid. Kram
Anna WK

Kommentera här: