How I met George

På begäran från Maja:

Först måste jag ju säga - starkt jobbat att ta dig igenom första året av mina mastodont-inlägg! Stor eloge till dig!

 

Jag jobbade som sagt som au pair i Seattle från juni 2006 - juni 2007. Som au pair är det även tanken att man ska läsa några valfria kurser hos utvalda skolor. Av olika anledningar blev det aldrig så för mig, men så en aprildag 2007 hade jag tråkigt en kväll och började söka på folk (via MySpace som var det stora på den tiden) på en av skolorna jag hade tänkt gå på.

 

Där hittade jag en trevlig bild på en leende George, klickade mig in på hans sida och upptäckte att han bodde nere i Kalifornien vid det här laget. Så jag skickade iväg ett mejl angående en bild på en av hans tatueringar (Dödsätarmärket från Harry Potter) och tänkte att: svarar han inte så lär jag ju ändå inte springa på honom.

 

Men han svarade. Vi mejlade fram och tillbaka. Hade konversationer via MSN. Bytte nummer (första dagen vi smsade hade jag när dygnet var över fått 42 sms av den här killen). Så kom första telefonsamtalet.

 

Bör tilläggas att jag alltid har velat åka till Grand Canyon och hade som mål att göra det med mina sista semesterdagar. Började planera detta ihop med George, men efter ett tag gjorde jag en helomvändning och bestämde mig för att skippa Grand Canyon den här gången och bara åka ner till San Diego (där han bodde).

 

Så i juni packade jag min lilla väska, lovade Sara att jag skulle ringa varje dag och flög ner till San Diego (i europeiska mått är det från Sverige till Italien) för att hänga där i fem dagar (1-5 juni). Där mötte George mig på flygplatsen and the rest as they say is history.

 

12:e juni 2007 åkte jag hem till Sverige då mitt au pair-år var slut.

 

George är fortfarande skyldig mig en resa till Grand Canyon!

Kommentarer:

1 Emma:

Okejokej! :}

2 sanna -saos.blogg.se:

Spännande! :)



svar Ja du har så rätt så! Jag blev faktiskt himla irriterad för kommentaren det handlar om är i inlägget "pappersdjungel & telefonkrångel".



En aplång kommentar om att gravida minsann kan arbeta med tunga lyft & krypa på alla fyra och hon fick det att låta som att jag var lat och bara inte ville jobba. Det hon inte vet är att jag kämpar för att överhuvudtaget kunna ta hand om min son, det gör ont varenda gång jag lyfter honom & går jag en promenad ner till stan blir jag sängliggande resten av kvällen så nej jag kan inte arbeta med vad som helst. Som grädde på moset är det dessutom en gammal bekant,..... Blev så himla upprörd faktiskt. :(

3 spiderchick:

sv. då måste jag säga att du haft tur som haft så lite krångel! Jag upplever nog störningar i alla fall en gång i månaden. Sedan är det konstanta fel inne i själva verktyget. Tex måste jag publicera alla inlägg tre gånger för annars går de ej publicera. Det är även skitsvårt att lägga in filmer. Jag tycker om blogg.se, gillar designen etc men nu börjar jag som sagt tröttna lite smått. Skulle även vilja blogga för på en portal där det finns app till iPhon vilket blogg.se ännu inte har.



Jaja nog babblat :-)



Ha det gott!

kramis

4 spiderchick:

*annars går de ej KOMMENTERA ska det stå ang att publicera var inlägg tre gånger.

5 Ida:

Åh vad roligt att du tycker det!! Jag tyckte massor om din blogg med, så vad kul att du skrev så jag fick en anledning att titta in hos dig också.. :)

Jättekram Ida

6 ERIKA EDORSSON:

Svar: Twilight är så bra för aatt det är så roligt att läsa om något som inte är som verkligheten. Lite fantasy men ändå inte för mycket. Och man blir ju käääär i Edward! :D

7 Gaymasen:

Aw vilken fin "berättelse". Me like a lot. :)

8 Maja:

Jag älskar din blogg, därför var det inte så svårt. Men alldeles i början var det svårt att förstå, man kan säga att du lärt dig skriva och berätta lite bättre och tydligare sedan dess ;)

Nu sitter jag mycket nöjd med ett leenede på läpparna, känner mig tillfreds att jag äntligen fått reda på mysteriet. Hade dock aldrig gissat på att ni träffades på internet hehe.

Ha en grym fortsatt dag och hälsa hej till amerikanen ifråga :) och mor din med!

9 Jessi:

Åh internet är allt bra ibland :) Jag har fejjan att tacka för att ha fått min drömprins på kroken :)

10 Veronica:

Gud vad kul =)

11 Johanna:

how cute ;)

Kommentera här: