How hard can it be?!

Så jag skaffade nytt pass idag. Ska bli skönt att slippa bli utfrågad om alla mina amerikanska stämplar och det gamla visumet som gick ut 2007 vid nästa passkontroll.

När vi kom dit (George följde med som moraliskt stöd) fick vi nummer 371. De var då på nummer 316. Kul!

En tjej gav upp så vi bytte till oss 363 i alla fall.

Efter ett tag gick George och köpte mat på Max för att hålla mig lugn.
Annars hade jag garanterat sparkat till den lilla ungen som satt och storglodde på oss hela tiden. (Det var inte någon liten söt unge vi snackar om här, utan en som var aningen för stor för att glo på främlingar).

Väl framme vid disken var jag nyfiken på vad det var som tog sådan tid för alla och förväntade mig att jag skulle få fylla i en miljard papper. Två minuter senare var jag klar och ute ur byggnaden.

Det enda jag behövde var mitt körkort, veta hur lång jag var (hur vet man inte det?), ta en bild, skriva min namnteckning och betala fyra hundra spänn. "Så lätt är det" suckade killen bakom glasrutan.

Hur svårt kan det vara?!
Nej folk skulle ta om sina foton ett antal gånger, skriva om sin namnteckning, gå och mäta sig i andra sidan av rummet, fylla i blanketter för barn under 18 och så vidare i all oändlighet TROTS att det stod på femton skyltar runt om i lokalen att ha fixat allt det här innan de kom fram.

Såhär såg jag ut på insidan. Utsidan var lite mer städad.

Kommentarer:

1 Jessi:

Ja hur svårt kan det va?! haha ;)



Sv: Tack! Ja jag gillar den bilden ganska mkt själv faktiskt :)

2 sanna -saos.blogg.se:

svar Ja pop är bästa ever! synd att plånboken ekar rätt tom just nu ;)

3 milena malmros:

hur kommer de sig att du åker så ofta till USA?? jag har faktist bott där :)

4 Myaraq - den där lilla svenskimån:

Hihi, jag höll också på att lacka sönder när jag gjorde mitt pass. Fast jag var rätt ostabil då för min bror hade dött dagen innan jag var nere på polisstationen och krävde att få en pass, och snabbt skulle det gå.

5 Myaraq:

En snabbkassa. Faktiskt, det borde de ha.



Jag höll på att bli helt tokig när de sa att det skulle dröja minst 3 veckor med passet. "Nej", förklarade jag, "3 veckor duger inte. Min bror dog igår och jag måste hem och begrava honom."



Då började tanten i rutan att bli lite blöt i ögonen och jag var görledsen.



Men snabbt gick det. Onsdag förmiddag var jag där, fredag lunch kunde jag hämta passet. Och lördag förmiddag var jag på väg till Grönland.

6 yolinda:

fan ska snart fixa nytt pass jag med... får la se hur många om-bilder jag kommer att ta.. mohahaha :P på passet jag har nu ser jag ut att vara ca 14ochetthalft

Kommentera här: