Stockholm, part 1

Sträckan Göteborg - Stockholm spenderade jag med illamående på X2000. Väl framme gick lillebror och Louise åt ett håll och vi övriga åt ett annat. Traskade över till Riddarholmen, checkade in på hotell Mälardrottningen och traskade efter det in till Gamla stan för att äta middag.

Mammas och mitt hotellrum:


Efter mycket velande fram och tillbaks hamnade vi till slut på Mårten Trotzig och intog en fantastiskt god middag. Visserligen gungade hela världen fortfarande efter tågresan (samt en släng av light solsting från förgående dag ute i skärgården) men lammytterfilén smakade superbt ändå.


Traskade tillbaka mot båten där vi skulle sova, spelade en omgång Yatzy med mamma på hennes nya iPhone och så var det gonatt och sov gott för att vara redo för nationaldagsfirandet dagen därpå.

Godnatt Stockholm!

Kommentarer:

1 Emelie:

Men vilket fräscht rum ändå, jag bodde också på en båt-vandrarhem dock- när jag var i sthlm för några år sen, men där va de djävulskt tight kan jag lova, man kunde inte vända sig om i rummet och badrummet fanns i korridoren :)

2 yolinda:

Det ser ju rätt mysigt ut där borta på sveriges baksida ändå! o yatzy i mobilen.. ännu en orsak till att sukta efter ny mobil....



sv: ska bli spännande att följa din USA-resa!

Ska försöka att uppdatera bloggen så mycket det går. kan vara lite knepigt från koster. men så fort jag är på fastlandet så ;) ... kanske ska testa det där med tidsinställda inlägg ändå.. hehe

Ja Ringo ska med. en liten minibåtsman blir han i sommar :)

3 Johanna:

Vilket mysigt hotell ni bodde på :)

4 Amandah.:

ETt tips på resturang i Stockholm är Vapiano! Sjukt god mat där (:

5 My:

Trevliga bilder :)

6 Matilda Barnboksillustratör:

Vilken härlig Stockholmstripp! (Minus tågillamåendet alltså, I know the feeling... usch, HEMSKT! Åkte den sträckan en gång, baklänges, och fy.. trodde verkligen jag skulle kräkas).

Vad roligt att brorsan rider högvakten!! Hur kommer det sig? Alltså.. hur blir man sån..?! Hehe, dum fråga.. men har alltid undrat! :D

Har han ridit förut?



7 Linda:

Härliga bilder, fint run det var också, men det där med illamåendet det var verkligen inte roligt! Usch och fy!

Kommentera här: