Gas Works Park

Onsdag började extremt långsamt. Toddi åkte iväg på yoga och jag och barnen bestämde oss för att steka svenska pannkakor till frukost. Lättare sagt än gjort då jag upptäckte mitt i processen att det inte fanns ett endaste litet ägg i hela huset. Frukosten blev lunch istället och vid tvåtiden kom vi äntligen iväg till Gas Works Park.

Tips: För att få barn att posera och följa instruktioner, muta dem med "something magic from my camera bag" dvs. Dextrosol (som de får efter att de utfört uppdraget). Endast en bit var. Fungerar varenda gång!


För att sedan få dem att fortsätta posera med mig i bilden också blev det ytterligare mutning med Mentos. Också där bara en bit var (det var ju trots allt onsdag).


Vi fortsatte bort mot den stora kullen och Pontus rullade runt i gräset trots kraftig gräsallergi (bakslag senare under dagen). Camilla skulle absolut jobba sig och vara tvärtemot, Pontus fick låna min kamera och knäppte av några bilder på oss andra och Desi var på ett strålande humör.

Gas Works levererar varenda gång!
(Det är även här paintballscenen i "10 orsaker att hata dig" är inspelad)

English: After a slow morning we all went to Gas Works Park. To get the kids to follow my instructions I bribed them with one candy piece each. It works every time! Pontus got to borrow my camera, Camilla became miss grumpy and Desi was her usual happy self.

Kommentarer:

1 Myaraq:

åh... då har heath ledger varit där.....

2 Matilda:

Åh så fina bilder, vad har du för kamera? :)

3 Emina:

så fina bilder!

Kommentera här: