A bag in a bag

Om någon mot all förmodan har missat det, så åker vi till USA på lördag och packningen har nu börjat. Jag som har en förkärlek för listor har skrivit ner varenda tofs och strumpa som ska med och börjat rada upp det som ska med på vardagsrumsbordet.

Eftersom reglerna angående väskor och vikt är ändrade (det som tidigare var två väskor á 23 kg = 46 kg per person är nu halverat, vilket kräver lite mer planering) är jag lite irriterad. Inte för att jag hade tänkt släpa dit 46 kg men på hemvägen är det ju trevligt att kunna fylla väskorna.

Vi kör med andra ord på min gamla taktik: stoppa-ner-en-väska-i-en-annan-väska-på-ditvägen. En väska plus två handbagage på två personer. Minimalistisk packning så gott det går. (En gång åkte jag på ett bröllop över en helg med endast en laptop-ryggsäck. Klänningen fick plats och var av oskrynkligt tyg).

Här har vi den ena väskan i den andra väskan


Mestadels presenter som ska lämnas kvar

Kommentarer:

1 Emelie:

Oh jag älskar att resa, men jag har tendens att ALLTID packa ner för mycket.



SV: Jag kan verkligen rekommendera att odla rädisor, det går fort och väldigt lättskötta, och köp jordgubbsplantor på plantagen, ganska billigt o jättesöta (vi kommer nog få jordgubbar på dessa om ca. 3 veckor) Sen gräslök e apenkel att odla från grunden.

Vi har odlat sockerärtor och tomat med blandannat men dom tar väldans lång tid. :)

2 L I F T U P - Sara:

Packar alltid för mycket haha :) Vad händer ikväll?

3 My:

Ojoj, så mycket saker :)

4 Gaymasen:

Haha dessa listor är bäst. 23 kg är ju dock helt ok. Om jag som shoppar galet mycket har klarat mig på det varje gång så fixar du det. ;) Fast då har jag åkt dit typ tomhänt. Haha.



Hoppas ni får en toppenresa!

5 yolinda:

packa packa! hade typ med mig 3 klänningar till USA när jag var där. köpte massa nytt på forever 21 i stället! det är ju för sjutton billigare än H&M! och mycket snyggare kläder! Undra om det är H&M som sätter stop för ett forever 21 i swe? hmmmm...



SV:ja det är jag som ritat :)

Kommentera här: