The Unofficial Harry Potter Cookbook

För ett par veckor sedan (på midsommarafton för att vara exakt) kom jag över kokboken till min favoritbokserie hos Barnes & Noble. Det roliga med boken är inte bara recepten, utan det finns små anekdoter om var i böckerna recepten använts, historisk fakta om maten/godiset och tips på hur man förstör recepten så att de blir som när Hagrid bakar.

Om åtta dagar är det premiär för den allra sista filmen (Harry Potter and the Deathly Hallows, part 2) och jag tänkte testa en hög med recept fram tills dess.

Enda kruxet:
Jag har fortfarande inte fått tag på en amerikansk måttsats. Har fått tips om Lagerhaus, IKEA och The English shop, men de har endast svenska måttsatser på sina hemsidor. Får väl traska dit i egen hög person och fråga.

Fler tips mottages gärna!

Måttsatsen jag hittade hos amazon.com går tydligen inte att beställas till min adress. Snopet!


English: About two weeks ago I found the cookbook of my favorite book-series and now I cannot wait to try the different recipes. My only problem is that I still have not found American measuring cups in this country.

Kommentarer:

1 emelie:

svar; oj, blandning av zoosnören, hubba bubba & kanske en släng av colanappar.

2 foodandlove:

har kikat igenom ditt arkiv lite, måste säga att du tar väldigt fina bilder! :)

3 Jessica:

Finns på Bluebox men det är inkl. durkslag och massa sånt.

http://www.bluebox.se/showinfo.asp?id=a06825&method=search

4 Chloe:

Oh, vilka fantastiska bilder du har!

Jag brukar också titta på amerikanska recept och 1 cup är ca 2.37 dl =)

5 L.I.N.N.E.A ♥ Photography:



Allt bra idag?:D



KRAM

6 Tigerhonan - Gravid ♥:

Det ska jag allt göra när jag hittar bra jordgubbar här omkring :)



Dom verkar bättre än så länge, men foglossningen är inget bra :/

7 Karro:

Sv: Jag tyckte den var jättebra och att den kan vara lite kul ibland :D

Kram <3

8 Mari:

SV. :)



Det ska jag absolut testa =)

9 Maja:

Yay, HP-fantast 4 ever! Haha.

Men åh, det var den finaste kokbok jag någonsin sett! Den måste jag bara införskaffa, supertack för att du delade med dig av ditt fynd! :D

10 L.I.N.N.E.A ♥ Photography:

allt bra??:D



KRAM

11 cammie:

=)

12 Ida:

Men guuud, denna kokbok är ju nästan ett måste för en HP-nörd som mig!

13 Kateie:

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

14 IDA ϟ MUSIK & FOTO:

Åh,måste skaffa denna bok! D:

15 Lorissa Lovebomb:

Men guuud vad jag blir avundsjuk! Jag älskar Harry Potter, både böckerna och filmerna. Är så nördig att jag till och med gått en universitetskurs som heter Harry Potter och hans världar!

16 E M M E L L Y:

Haha men vad coolt :D

17 Josefin Z:

Finns väl fler på amazon? Dock så måste du beställa från amazon.cu.uk

Eller så testa http://www.bagarenochkocken.se

18 Everlasting:

Den där boken vill jag också ha! Barnet inom mig älskar Harry Potter och magi. Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med måttgrejer, utom att mitt IKEA-litermått har både deciliter och cups markerade.

19 Jess:

Åhå, den här måste jag införskaffa! :D Och en amerikansk måttsats då, men det ska väl gå att finna någonstans tycker man :)

20 Carro:

haha, nej, finns det en harry potter kokbok, så roligt! :D

21 TIDSTJUVEN:

Finns det en HP-kokbok? Whaaat. :D Nu blev jag verkligen avis på dig. ;)

Hoppas att du finner en amerikansk måttsats någonstans också.

22 Viola, 22-årig tvåbarnsmamma:

Vad kul att det finns en sådan kokbok! Jag som är en så inbiten HP-nörd borde nog ta och saffa mig en!

23 Felicia:

SV: Åå vad rolig :D skulle också vilja ha den!

24 Lovisa:

Jahaa, den låter ju hur trevlig som helst! =) Perfekt present till HP-fans nu till jul om inte annat!

Kommentera här: