Sagan om reflexskärmen

Tisdag:
  • Åker två bussar till Media Markt.
  • Bestämmer mig för en 5-i-1 reflexskärm för 599:-
  • I kassan betalar jag 669:-
  • Tittar på kvittot och påpekar det hela.
  • Går upp till säljare på andra våningen som går och tittar på hyllan, ändrar i datorn och vips har jag tillbaka min 70 kronor.
  • Åker en buss och en spårvagn hem.

Onsdag:
  • Packar upp reflexskärmen och undrar vart 5-i-1-delarna är, för de finns inte i förpackningen

Torsdag:
  • Åker två bussar till Media Markt.
  • Pratar med informationen som skickar mig till servicecenter.
  • Pratar med servicecenter som är tvungen att gå och prata med en säljare två gånger. Upptäcker att det tydligen inte var fel i datorn i tisdags trots allt då detta inte är en 5-i-1-reflexskärm, den bara stod vid den prislappen på hyllan.
  • Blir skickad till en säljare på övervåningen som returnerar reflexskärmen som inte var vad den utgav sig för att vara och talar om att 5-i-1-skärmen kommer in någon gång i nästa vecka.
  • Får tillbaka de 599:-
  • Åker två bussar hem

Resultat:


- Ingen reflexskärm men väldigt trevlig personal hos Media Markt.

Här hade en reflexskärm behövts. (Desi, Seattle juni 2011)

Kommentarer:

1 jozze:

Fin blogg, allt bra? :)

2 Rebecca:

Trist du inte fick din reflexskärm ;(

3 Fotograf Laila Villebeck:

Välkommen att delta i min fototävling! Kika in på min blogg för att se regler!

4 Jess:

Tack, snälla du :)



Underhållande historia om reflexskärmen, själv har jag bara dåliga erfarenheter av media markts personal. Otrevliga och ohjälpsamma :/

5 puffiie:

vilken fin blogg du har! ^.^

6 Everlasting:

Mycket jobb för ingen reflexskärm det där. Bättre lycka nästa gång!

7 TIDSTJUVEN:

Men äsch då, trist att reflexskärmshistorien inte hade något bättre slut. :/ Som Everlasting sa; "Mycket jobb för ingen reflexskärm".



sv: Det var helt rätt gissat och inte alls extremt pessimistiskt. Jag har fortfarande inte hittat någon lägenhet, så snart får jag börja snabba mig om jag ska hinna innan slutet av augusti... :P

8 Ida:

God morgon min kära



Haha typiskt med reflexskärmen, förresten mycket avundsjuk att du ska proffsa till dig ännu mer:)



När det gäller händerna, inte så mycket hjälper tyvärr förutom värme o vila. Käkar medicin ibland men den hjälper inte så värst o jag vill inte knapra för mycket medan man fortfarande är något sånär ung.



Förresten din upplevelse med skärmen får mig att tänka på hur bra det är med balans i livet, du vet att man ibland har lite oflyt så att man vet att man lever. Det händer mig skumma saker hela tiden, typ som att en fågel bajsar mig i ansiktet eller såna saker. Men då vet jag att jag inte lever för safe iaf. Att jag åtminstone gör nånting i livet. Även om det bara handlar om att jag har gått ut för att en fågel ska lyckas pricka av ansiktet.



Pusssss

9 Emelie:

Anna :)

Jag kan rekommendera att köpa reflexskärm hos:

http://tvspelsweb.se

Där köpte David sin, superbra är den + att dom har väldigt snabb service!

Kommentera här: