Göteborgs naturhistoriska museum

För att vara lite kulturella och turista i vår egen stad promenerade vi upp till Naturhistoriska museet på förmiddagen idag. Valen var kvar, giraffen var kvar, den enorma elefanten var kvar (kan hända att den har vuxit sedan jag var där sist som liten, den är verkligen sjukt stor) och igelkotten hade fått lite fler taggar (sist jag klappade den hade den en kal fläck på ryggen). Alla ungar var tydligen tvungna att testa hur högt de kunde skrika i de olika salarna, något som inte uppskattades av undertecknad.

Och tänk att vi har så fruktansvärt många olika fåglar i Sverige. Till vilken nytta kan jag undra för mig själv. Varför så många olika sorter? Varför inte hålla sig till några få utvalda? Och HUR kan en albatross vara så stor? Och VARFÖR är det så svårt att ta ordentliga foton på något bakom glas?!

He looks so weird. And the fingers are just creepy!

 

Of course we had to pet the hedgehog (yes we were allowed)


English: George and I took a short walk over to a museum close by where we live to look at dead animals. I used to go there when I was a kid and I promise that the elephant must have grown since last time I was there because it was even bigger this time.

Kommentarer:

1 Moa:

fan va duktiga dom är på "göra" djur... simba ser dock aningen törstig ut tycker jag =)

2 Myaraq - den där lilla svenskimån:

tänk att jag aldrig har varit där :(

3 JHH:

Jag tycker sånt där är lite läskigt. Mamma, som är no-lärare har uppstoppade djur på hennes skola. När jag var yngre så tittade jag dem och tyckte det var lite läskigt, tänk om de började leva igen? usch...

Kommentera här: