Jobbhösten

Det blev ett ja hos familjen jag var på intervju hos igår. Börjar om två veckor. Tre eftermiddagar i veckan ska jag vara där. Tror det kommer att bli bra.

Alla dessa nya tider, både för Georges och min del, gör att vi endast har söndagar ihop och några strötimmar här och var mitt på dagen ibland. Så får det vara, har vi klarat nio tidszoner i över två år klarar vi operation söndagar under hösten.

Jag har ofrivilligt studieuppehåll den här hösten då det jag vill läsa (svenska som andraspråk) bara startar på vårterminer (tack GU för er fantastiska schemaläggning). Egentligen är det ganska skönt att få ett längre uppehåll från tentor då jag pluggat på lärarprogrammet i tre år nu och har två och ett halvt år kvar. Så om allt går som det ska är jag klar om tre år till.

Fram till nyår blir det med andra ord Mary Poppins-jobb i Göteborgsområdet.

The guy I am already missing
(Någonstans över Atlanten, juni 2011)

Kommentarer:

1 A N N N A I Z (Annis):

SV; Tack tack! (:

2 A N N N A I Z (Annis):

SV; Tack tack! (:

3 Ida:

men mer tid för PYSSEL!!!! :D

4 Jasmine:

Jag kan tänka mig att ett uppehåll är välbehövt. Och just det faktum att du har något att se fram emot, gör nog att du kan njuta och inte stressa upp dig. Lycka till!



Svar: Tufft för egna psyket och förhållandet är det verkligen. Distans snyltar ju också av ekonomin, om det så bara rör sig om några hundralappar i månaden.



Vi har pratat om att flytta ihop, men eftersom jag fortfarande går på gymnasiet och inte har ett arbete, är det inte aktuellt. Vi får se hur det blir, när jag tar studenten om ett år och kanske flyttar efter R till huvudstaden.



Kram

5 josefinefrisk:

Länkbyte ? :)

6 ida:

fin bild !:)

7 maria:

åh man tackar :D

8 Helena:

åh, grattis

9 myaraq:

Söndagar är nog bättre än massvis med tidszoner ja.

10 Miss E:

Skönt med lite uppehåll ifrån plugget :)

11 Matilda Barnboksillustratör:

Men nu hänger jag inte med... svenska som andraspråk?!

Trist att ni ses så sällan, men som du säger.. det är ju oftare än vad ni sågs då han bodde i USA så, man får väl försöka se det positiva! :)

Sv: Tycker du? Det ska jag hälsa till Mattias, då lär han bli lycklig! (Haha, det pågår en ständig kamp här hemma angående det nämligen... hehe!;) Men än så länge ser vi knappt någon likhet med NÅGON utav oss...hmm.. )

12 Lovisa:

Sv: Jahaa, det förklarar ju saken =) Tack!

13 tessan:

hejsan :)

Mysig blogg du har ;)

Allt bra med dig idag?

14 Catharina:

Oj. oj det låter tufft men det fixar ni och vad kul att du fick jobbet. Tycker du verkar vara som klippt och skuren som mary Poppins:) Kram på dig!

15 Matilda Barnboksillustratör:

(Glömde svara angående pollykladdkakan, det var pollysar även i kakan! Supergott! Och de hade liksom smält så man såg dem inte, utan de var som ett med smeten!)

Kommentera här: