Kräftskivan i Kullavik

I lördags var jag ju på kräftskiva och anlände aningen sent så övriga hade redan börjat skala sina havsdjur. Det var bara att sätta sig på långbänken och börja skala räkor för kung och fosterland för att hinna ikapp. Dock ej med alkoholen då jag körde bil. Men sånger sjöngs det! (Film har jag men min dator behöver femton konverteringsprogram för att det hela ska lyckas. Ska se vad jag kan göra åt saken). Och hattar hade vi på oss!

Lika trevligt och härligt som alltid med detta gäng (plus några nykomlingar, eller jag nykomlingar och nykomlingar, men jag hade i alla fall inte träffat dem tidigare). När The Macarena hade avklarats för denna kväll var det dags att säga adjö.

En äckligt stor gräshoppa spatserade omkring på buffébordet innan den fick bosätta sig i en plastmugg under en kortare period.


Malin, Malin och Angelica


Kexbricka minsann. Fint ska det va!

Kommentarer:

1 Ellen:

sv: Tack :)

2 TIMELIMITS - Foto och mode:

vad gott med kräftskiva!

3 ida:

Och jättefina bilder du tagit.. Fan jag är verkligen sämst på att ta bilder. Måste verkligen öva mera ser jag. Bra Anna att du inspirerar mig att skärpa mig o jobba på fotandet.. Dina är hur bra som helst.



Kram på dig

4 Jess:

Ser ut som en trevlig lördag! Själv blir jag mest sugen på ostbrickan, fast det kan ju bero på att jag inte äter skaldjur :P

5 Yohanna i Las Palmas:

Jisses vad sugen jag blev på skaldjur nu när jag såg dina fina bilder.

Smask!



Kom förbi här från Happy days och ville säja hej.



Hälsningar

Yohanna

6 Jasmine:

Det verkar som att ni hade det mysigt! :)

Själv har man aldrig varit på kräftskiva...



Svar: Det var verkligen mäktigt att återfå känsla som jag hade i kyrkan nere i Taizé. Du har nog rätt i att musik är en tydlig bärare av minnen.



Kram

7 TIDSTJUVEN:

Ser ut som en riktigt kul kväll. Med obligatoriska töntiga hattar och allt! :D Men kräftor, är de faktiskt så goda som folk påstår? Jag har aldrig smakat kräftor.

Kommentera här: