Dagen som aldrig tog slut

Min tisdag:
Åka spårvagn och buss till Mölnlycke för att vara där vid åtta,
promenera ner till centrum med två barn i vagnen, öppen förskola, åka bussen tillbaka, lunch och en sovande och dreglande 1,5-åring på bröstet. Så blev klockan ett och jag glömde min mobil hos familjen.

Buss och spårvagn till Örgryte,
röja, bädda, sätta på disk- och tvättmaskinen, vika tre berg med tvätt, hämta fyraåring på förskolan, promenera tillbaka, tolvåring och åttaåring + kompis kommer hem, styr upp deras påhitt samtidigt som jag förbereder och lagar middag.

Strax före sex tar jag spårvagn och spårvagn hem med jordens huvudvärk tillsammans med fyra Chalmersnollor som tutar friskt i partytutor. Lagom uppskattat. Väl hemma blev det två migräntabletter en smörgås och så tog jag med mig George till garaget för att hämta bilen och köra ner till Kungsbacka.

Hej hej katterna, vad har ni nu ställt till med? Ett röj där med och så in i bilen igen för att köra upp till Landvetter och hämta mamma + jobbarkompis och sen köra mig själv och George hem. En ny mascara och Schweizisk choklad rikare landade jag hemma för att ha ca 30 minuter till godo innan det var dags att släcka lampan.

Vaknade sen vid 03.30 av att jag gallskrek och grät hysteriskt
(väckte även George med skriket) då jag drömt om en stor fet orm som tagit sig in i bilen och ålade sig över mitt knä.

Idag blir det jobb mellan 9-18 och efter det tänker jag inte göra något vettigt alls.

Kommentarer:

1 JHH:

Du är duktig som kämpar :)

2 Catharina:

Nej men usch då vilken tisdag, fyy! Hoppas att din onsdag blir tusen miljoner biljoner bättre gumman. Kramar

3 asta:

super snygg blogg!.



har en liten dagens blogg tävling på min blogg.

kolla in om du skulle vilja vara med och vinna!

kram.

4 A N N N A I Z (Annis):

Hehe , sötbild! :)

Kommentera här: