American pancakes

I jakten på den perfekta amerikanska pannkakan känns det nu som om målet är nått. Efter expirimenterade och mailande med Sara tror jag nog att vi (okej mest Sara) har hittat lösningen. De blir fluffiga, har den där knasiga bismaken och går superfort att steka. Beroende på hur stora man gör dem kan man få 8-14 stycken på en sats.

Du behöver:

2 1/2 dl vetemjöl
1/2 msk bakpulver
1 msk bikarbonat
1 msk socker
1 tsk vaniljsocker
2 dl mjölk
1/2 dl vatten
1 msk matolja
1 ägg


Vispa ihop de torra ingridienserna och släng därefter i resten och veva ihop alltihop. Stek på medelstark värme.
Vips så är de klara!

Pannkakorna blev godkända av den som är från USA i det här hemmet

Kommentarer:

1 Nic:

SÅ STOLT! Visst blev de bra? :) Kul att vi hittat hem så här 3 år senare. Puss sweets

2 Susanne:

Vilken härlig hög med panncakes :-)

3 Catharina:

Tjusiga de ser ut! Jag älskar american pancakes och vi gör de ganska ofta här hemma. Mums fillibabba! Om jag kommer ihåg ska testa ditt recept. Jag är förstås oerhört nöjd med mitt eget, direkt ifrån en kokbok som jag nu glömt namnet på. Men nytt är kul och vem vet,dina kanske är godare:)

4 Catharina:

Tjusiga de ser ut! Jag älskar american pancakes och vi gör de ganska ofta här hemma. Mums fillibabba! Om jag kommer ihåg ska testa ditt recept. Jag är förstås oerhört nöjd med mitt eget, direkt ifrån en kokbok som jag nu glömt namnet på. Men nytt är kul och vem vet,dina kanske är godare:)

5 Therese:

Åh tackar för det receptet. Det måste jag prova. Tror det får bli frukost i morgon faktiskt!

Kram

6 Myaraq:

Värt att testa någon dag!

Kommentera här: