Midnight wedding

Min mamma är fadder till Richard och hans mamma är fadder till mig. Vi har med andra ord känt varandra i hela mitt liv (Richard är 1,5 år äldre än vad jag är). Igår skulle han gifta sig med sin Tove, men som allt annat i deras liv så håller de sig aldrig till ramarna. Därför skulle det vara midnattsbröllop (för att få datumet 101010).

Festen och vigseln hölls ute på Klädesholmen i Bohuslän och det hela började med mingel ute på kajen. Vi fick ett frågeformulär om brudparet där det gällde att mingla med de andra gästerna för att få fram rätt svar så som att paret har ett par isyxor på väggen i lägenheten, Tove har seglat över Atlanten två gånger och Richard har inte en uppstoppad igelkott på vinden.


Så var det dags för middag inne på restaurangen Kylen. En ostpaj till förrätt (mycket god), en buffé med vilt som huvudrätt (hjort, älg och vildsvin) och tre olika desserter att välja bland (själv tog jag av alla tre). Efter frågesport, många tal, filmvisning och ännu fler tal närmade sig klockan midnatt.


Gästerna tog på sig filtar och ställde sig på kajen igen medan brudparet vigdes ute på bryggan där de förlovat sig ett år tidigare. Fint var ordet. Väl inne igen blev det först bröllopssalsa och sedan vals och efter det valfria dansmoves blandat med zumba.

Tove ♥ Richard
Bättre och finare bilder kommer nästa helg då de professionella fotograferna med de riktiga kamerorna bearbetat alla sina bilder och lagt upp dem på sin hemsida.

Kommentarer:

1 Catharina:

Men gud vilken rolig idè med midnattsbröllop och datumet blir ju toppen som bröllopsdatum. Det där skulle mam ju tänkt på:)

2 sandra:

Gud vilken häftig grej!

-Va kul med människor som vågar "göra något annat" med ett sån´grej som annars brukar se ganska "lika" ut.

(Nu har jag inget emot "det vanliga" sättet att gifta sig på!!)



Ser fram emot fler bilder - och framför allt bilder på er! ;0)

3 Johanna:

åh vad skoj med midnattsbröllop! lite annorlunda men en jättefin idé! det är kul med bröllop som sticker ut lite :-)



fin blogg du har! :-)

4 ewe ♥:

Härlig blogg!



Jag fyller år idag!!! :D

5 Myaraq:

Vilken alldeles fantastisk dag!!!

6 Laila♥:

så söt du är =)

Kommentera här: