We know you want to

Frasse är som bekant inte den ultimata innekatten.


Vanligtvis sitter han under köksbordet och vrålar eller så surar han under våra sängar. Idag var det dock nio minusgrader utomhus och efter att ha matat honom tre gånger under dagen orkade jag inte se hans huvud kika in genom ytterdörren längre. Han bara sitter där ute och jamar men vägrar att komma in så jag gjorde det enda rätta - jag lyfte in honom och höll fast honom på golvet med ena handen medan jag stängde dörren med den andra. Frasse sprang upp på övervåningen och surade och jamade lite åt mig.

När jag kom upp ett par timmar senare hittade jag honom ingosad bland täcken, filtar och pyjamasar. Tror nog han uppskattar att vara inne en liten stund trots allt. Han både kurrade och slickade på min hand innan han somnade om igen.

After all, we had 15° Fahrenheit today

Kommentarer:

1 Matilda Barnboksillustratör:

haha, kan se det framför mig. envisa katt.. bra att han kom till ro bland täckena sen ändå! hehe! :)

Kommentera här: