First gingerbread house

I fredags packade jag in mig och George i bilen och åkte hem till pappa (som bor i Göteborgs skärgård). Först bilfärja och sedan personfärja. Väl framme blev det glögg, pepparkakor och räkor (blandningen var väl sådär) och sen fick vi en jättegod middag (fläskfilé och bakpotatis). Satt sedan och pratade tills det blev sent. Lillebror och Louise kom ut ännu senare på kvällen så jag och George hade redan hunnit somna (efter att vi eldat på ordentligt i kaminen i gästhuset där vi bodde för natten).


Efter en ordentlig frukostbuffé och lite Wii-spelande satte vi igång och bakade pepparkakshus, killarna mot tjejerna. Pappa och lillebror byggde ett kamerahus (det tyckte de var fyndigt). Jag, Louise och Alva byggde istället en borg med ett torn i varje hörn (baserat på att det fanns en prinsesskakform).


Tre timmar senare var hela borgen skev,
en vägg hade gått av på mitten, jag hade sprängt kristyrpåsen och kamerahuset var naturligtvis mycket snyggare. Om tre veckor ska jag och George bygga vårt eget pepperkakshus. Jag hoppas på att ha återhämtat tålamodet tills dess. Det hoppas nog George med. Det blev i alla fall räksmörgås innan vi packade ihop oss för att åka vidare till nästa familjetillställning.

Kommentera här: