Högteknologiska Sverige

Litteraturseminariet gick hyfsat smärtfritt idag och det visade sig även att min saminarieledare och min mamsing hade jobbat ihop någon gång under järnåldern typ. Nu måste jag ju verkligen göra bra ifrån mig på den här kursen!

Ikväll blir det fika hos Frida och Patrik. Mannen i huset fyller år på fredag och därför bakar kvinnan idag och bjuder in speciellt utvalda (eller åtminstone inbillar jag mig det) till kvällens provsmakningar av allt gott. Jag får inte ta med mig en äpplepaj, men däremot en sambo.

En sambo som igår fick en check från amerikanska staten för att han har tinnitus (som beror på att han deltagit i krig för de amerikanska staterna). Men eftersom Sverige är ett så högteknologiskt land vägrar de lösa in checken, då de anser att checkar är aningen förlegat.
Ok de kunde tänka sig att lösa in den om vi hoppade på ett ben baklänges genom Jokkmokk, samtidigt som vi visslar Hero med Miss Perelli och det råkar vara fullmåne på en lördag i en udda vecka under sommarhalvåret. Då skulle de fundera på saken.

Det blir med andra ord ett nytt besök hos banken imorgon.

Kommentarer:

1 Anonym:

men lite bränd yta är faktiskt riktigt gott:)

2 Matilda:

Bäst att åka till Jokkmokk då.. ;-)

Hoppas det löser sig!



Nej, det är verkligen inte optimalt.. men det funkar. Igår var vi ovanligt få, eftersom halva styrkan var sjuk! Så, då är det inte så mycket att göra. Allt går ju, om man hjälps åt.

3 Katja:

Haha, men det låter ju ändå mysigt! Blir lite stressigt om man glömt julklapparna, men ändå :)

4 Katja:

Hahha, högteknologiska Sverige. Checkanvändning är ju väldigt vanligt i USA juh!

5 Katja:

fy vad surt!

Kommentera här: